Welke videokaart ontvang je dan?

Pagina: 1
Acties:

• Twiekerr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10-2023
Beste tweakers,

ik heb recentelijk een bestelling geplaatst voor een Sapphire HD 4870. Volgens de pricewatch (via welke ik ook op de site waar ik besteld heb, terecht gekomen ben) gaat het om deze kaart:

pricewatch: Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E

Als ik echter op google images kijk, ziet de kaart er echter zo uit (andere koeler etc):

http://www.force3d.com/products/hd4870/4870_image01.jpg

Heeft iemand enig idee/ervaring met de kaart die ik nu besteld heb? De kaart zoals deze o.a. in de pricewatch staat (en op een DEEL van de daar aanwezige sites, lees: niet allemaal) lijkt de Toxic variant te zijn.

Iemand enig idee?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn volgens mij twee soorten kaarten, kan het beste bij de shop informeren welke je krijgt. En neem aan dat hun ook een plaatje hadden of een product code?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fixer
  • Laatst online: 11:55

Fixer

FP ProMod
Die kaart met de zwarte koeler is de Sapphire HD4870 512MB Toxic zo te zien. De andere is de standaard 4870 volgens mij. Het is lastig te zeggen welke kaart je precies krijgt, dus zoals Tsurany al aangaf lijkt het mij verstandig om de winkel even te contacteren.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:04
Dit soort dingen kun je het beste aankaarten bij het bedrijf waar je het produkt hebt besteld. Wij kunnen uiteraard niet bekijken wat zij in het magazijn hebben liggen.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Entity

9000rpm

Van Sapphire weet ik dat ze een tijdje terug van koeler zijn gewisseld, in ieder geval bij het 1GB model. Eerst leverden ze de rode standaardkoelers, later zijn ze overgestapt op de zwarte koelers (die heb ik nu in mijn PC hangen).

Het beste kun je idd de webshop even contacteren en vragen welke ze momenteel leveren voor dat model.

• Twiekerr
Ik vergat het inderdaad even te melden - ik heb contact opgenomen met de shop, maar ik heb er nog geen reactie van gehad (contact is gedateerd op vorige week maandag).

Wat mij opvalt is dat verschillende webshops dus de afbeelding gebruiken van de Toxic versie, terwijl volgens de pricewatch (en de webshops zelf) het om de "standaard" 4870 kaart gaat; niet om de Toxic versie.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zwarte koeler betekent niet dat je de Toxic versie hebt/krijgt. A: aan de Toxic versie hangt een ander prijskaartje en B: zo te zien staat er dan ook duidelijk Toxic op de doos.

Ik neem aan dat Entity gelijk heeft met zijn verhaal.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan bel je ze toch? Of hebben ze geen telefoon? Stuur je nog een mail.
Hoe moeten wij weten welke kaart ze in het magazijn hebben liggen of welke kaart bij hun binnenkomt? We kunnen vermoedens hebben maar zeker weten kunnen we het niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Die zwarte cooler word inmiddels ook op de normale uitvoeringen van de sapphire HD4870 gebruikt. Als die shop een beetje recente voorraad heeft/krijgt zul je die dus ontvangen. Anders de 'oude' rode cooler. :)

• Twiekerr
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:15:
..Hoe moeten wij weten welke kaart ze in het magazijn hebben liggen of welke kaart bij hun binnenkomt?...
Mijn beginpost vroeg dan óók om mensen die hier ervaring mee hebben. Om een concreet voorbeeld te noemen van hoe iemand weet welke kaart zij in hun magazijn hebben liggen: wellicht dat iemand al eerder via deze route deze kaart besteld heeft, en inmiddels de kaart ontvangen heeft? Het gaat immers niet om een echt exotische kaart...

Zoals Dominator al zegt: blijkbaar wordt die zwarte koeler tegenwoordig dus ook op de normale 4870's gebruikt. Dat is voor mij nieuwe informatie, al lijkt dat inderdaad een goede verklaring. Als dit inderdaad zo blijkt te zijn, kun je wel weten welke kaart zij in hun magazijn hebben liggen;)

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Twiekerr schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:41:
[...]

Mijn beginpost vroeg dan óók om mensen die hier ervaring mee hebben. Om een concreet voorbeeld te noemen van hoe iemand weet welke kaart zij in hun magazijn hebben liggen: wellicht dat iemand al eerder via deze route deze kaart besteld heeft, en inmiddels de kaart ontvangen heeft? Het gaat immers niet om een echt exotische kaart...

Zoals Dominator al zegt: blijkbaar wordt die zwarte koeler tegenwoordig dus ook op de normale 4870's gebruikt. Dat is voor mij nieuwe informatie, al lijkt dat inderdaad een goede verklaring. Als dit inderdaad zo blijkt te zijn, kun je wel weten welke kaart zij in hun magazijn hebben liggen;)
Dan weet je het nog niet zeker. Gezien ze ten alle tijden andere batches kunnen bestellen die afwijken van voorgaande batches.

• Twiekerr
Seth_Chaos schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:47:
[...]

Dan weet je het nog niet zeker. Gezien ze ten alle tijden andere batches kunnen bestellen die afwijken van voorgaande batches.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Het zou, naar mijn mening, echter niet heel erg waarschijnlijk zijn dat klanten het nieuwste model geleverd krijgen, en de winkelier daarna opeens een oudere batch gaat verkopen. In principe kán het natuurlijk wel, maar de kans lijkt me niet al te groot.

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar de hier gegeven antwoorden geven volgens mij wel een goede indicatie.
Pagina: 1