Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op bij brievenmaandag van Gamekings dat er altijd uitbundige brieven worden behandeld waarin Gamekings geprezen worden als Game goden. Er zijn mensen die suggereren dat pas na de zoveelste keer hun brief in brievenmaandag komen, omdat deze nu wel begint met het verheerlijken van hen.

Ik heb zelf een negatief bericht gepost op Gamekings, omdat ik het gevoel had dat na de zoveelste keer dat mijn gameconsole weer kapot was ik er geen vertrouwen in heb. Dit is vrijwel direct na het posten verwijderd. Er staan wel meerdere berichten over dezelfde console dat deze kapot is, maar dat degene die de post heeft gedaan nog de volste vertrouwen heeft in het bedrijf dat de console produceert. Deze zijn wel blijven staan.

In sommige coloms schrijven sommige Gamekings over hun mening over de gamesindustrie. Hoewel deze coloms niet altijd positief zijn blijven deze posts gewoon staan. Door het verwijderen van bepaalde berichten ontstaat er een onrealistisch beeld van de mening van anderen. Dit is een vorm van sensuur. Hoewel we afgeven op landen als China voor het hebben van sensuur gaan we er ook gewoon lekker in mee. De reden lijkt me de angst voor de mogelijke gevolgen voor bedrijven en personen die hierdoor negatieve reacties krijgen. Ik weet niet welke criteria Gamekings heeft voor het hebben van sensuur?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 20:24
Wat is Gamekings? :?

Ok, dit is dus een brievenrubriek van blad x of site y? In dat geval: de redactie bepaald.

Dat je daarbij de censuur haalt die in China actueel is, is compleet misplaatst. Dat is namelijk overheidscensuur, dat heeft hier dus niets mee te maken. :/

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Censuur bedoel je denk ik?
Maar wat heb je nou precies met je console en wat kan GK daar aan doen?
Ik kijk het soms wel eens, vind het maar een stel sukkels, daar niet van hoor.. maar ik zou als ik hun was ook gewoon brieven voorlezen (waarom stuur je in vredesnaam een brief naar een TV programma :? )waarin ik geprezen wordt, dat is veel leuker namelijk

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

scorpie

Supra Addict

Ach, toen die gasten nog alleen power unlimited hadden, kon je nog lachen om hun mortal marcel grappen enzo, lees het blad al jaren niet meer en ben nooit wat gaan zien in dat gamekings van hun.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:11
Arnout schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:28:
Ok, dit is dus een brievenrubriek van blad x of site y? In dat geval: de redactie bepaald.
Aanvulling: de redactie moet weer verantwoording afleggen bij het management. Het management is gevoelig voor invloed van sponsors. Hierdoor kun je gekleurde informatie krijgen. De ene organisatie kiest er duidelijk voor om zich niet te laten beïnvloeden in de berichtgeving, terwijl anderen dat weer wel doen.

Een goede redactie probeert zo objectief mogelijk berichtgeving te plaatsen imo. Echter dit moet ook mogelijk worden gemaakt vanuit het management.
Dat je daarbij de censuur haalt die in China actueel is, is compleet misplaatst. Dat is namelijk overheidscensuur, dat heeft hier dus niets mee te maken. :/
Totaal mee eens, dit is gewoon een commerciële keuze. Wel is ook in dit geval gewoon sprake van censuur.
Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.
Overigens, een van de TMF GameKings presentatoren schrijft ook voor T.net (http://tweakers.net/plan/crew/235). Gaat dit om dezelfde GameKings?

[ Voor 13% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-03-2009 09:50 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel er mee te zeggen met de vergelijking met censuur dat het in principe weinig uitmaakt of je nu censuur hebt van de overheid of een bedrijf dat de uitwerking nog steeds is dat je je mening niet mag geven als deze negatief is. Mijn probleem was dat ik eerst de indruk had dat Gamekings helemaal geen bedrijfscensuur zou hebben.

Ik heb spijt van het plaatsen van deze topic, omdat ik mij teveel heb mee laten slepen in mijn gevoelens. Ook denk ik achteraf dat deze topic niet veel goeds zou kunnen brengen. Zou het mogelijk kunnen zijn om deze topic te verwijderen voordat er grote consequenties zijn voor mij en Gamekings?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

scorpie

Supra Addict

Topics worden voor zover ik weet niet verwijderd, maar heel veel schade zal het niet doen hoor ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:53:
Ik bedoel er mee te zeggen met de vergelijking met censuur dat het in principe weinig uitmaakt of je nu censuur hebt van de overheid of een bedrijf dat de uitwerking nog steeds is dat je je mening niet mag geven als deze negatief is.
Mee eens
Mijn probleem was dat ik eerst de indruk had dat Gamekings helemaal geen bedrijfscensuur zou hebben.
Blijkbaar wel, wat jij doet met deze informatie is natuurlijk jou keuze.
Ik heb spijt van het plaatsen van deze topic, omdat ik mij teveel heb mee laten slepen in mijn gevoelens. Ook denk ik achteraf dat deze topic niet veel goeds zou kunnen brengen.
Misschien als het onderwerp gegeneraliseerd wordt tot invloed van bedrijfscensuur dat er wel een interessante discussie kan ontstaan.
Zou het mogelijk kunnen zijn om deze topic te verwijderen voordat er grote consequenties zijn voor mij en Gamekings?
Waarom zouden er grote consequenties zijn? Je hebt een bepaalde ervaring die je wilt delen. Misschien dat je iets doorschiet in je formulering, echter de constatering dat je berichten verwijderd worden etc. blijft staan.

Specs

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij heeft wel een punt over de consequenties, kijk maar eens naar internetopgelicht.nl, gesloten door een 'ervaring' van een bezoeker. Wij zijn het tegengestelde van China, en gaat hard opweg richting Amerika, waar je zelfs voor een scheet naar de rechter kan stappen en het onderlinge verband kompleet weg is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Bij een niet nader te noemen winkel omdat deze post anders verwijdert wordt ben ik een keer slecht behandeld en daarop ben ik boos geworden op het personeel. Daarna wilde ik iets bestellen voor mijn broer omdat het handiger was als ik het daar ging halen. Na drie weken gewacht te hebben op mijn sms of email die ik zou krijgen als ik het product daar was heb ik zelf maar gebeld. Bij de winkel wisten ze me te vertellen dat er geen bestelling in hun computer stond op dat moment. Ik heb ook een vraag gestuurd naar de website van de winkel, omdat het meerdere vestigingen heeft over het mogelijke probleem bij de bestelling. Tot op heden heb ik hier nog niets van gehoord. Ik heb het gevoel dat ik nu op de hate-list sta bij het bedrijf. Vandaar mijn redenering over de consequenties.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Er is niets wetenschappelijks of levensbeschouwends aan dit onderwerp. Je hebt op dit moment nog geen toegang tot de fora waar het eventueel in thuis zou kunnen horen, waardoor verplaatsen geen zin heeft. Daarom sluit ik dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Confusion op 16-03-2009 10:36 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.