Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CDROM/DVDROM] firmware probleem op Acer Travelmate 4100

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29
Ik heb een heel vreemd probleem.

Ik heb een travelmate 4100 met XP professional en sinds een tijdje werkt mijn cdrom drive niet meer.
Toen het probleem ontstond kon de drive nog wel open maar hij las geen cd's of dvd's.

Sinds kort doet hij helemaal niets meer en onder apparaatbeheer staat alleen een drive geinstalleerd genaamd: "ZQPW TI30LUB SCSI CdRom Device". Ik heb al vernomen dat dit van deamon tools is.

Omdat de drive in mijn laptop removable is werkt het niet met software maar firmware. Op de acer site
kan ik geen firmware voor deze drive vinden en googlen levert ook geen resultaat.

Wie weet de oplossing?

De cdrom drive is een QSI SDR-083

ps, kan ik mijn laptop recoveren vanaf een externe harddisk met usb?

Alvast bedankt,
Marcel

edit: Hoe kan ik het topic veranderen? Het lijkt me handig als ik de drive (QSI SDR-083) erbij zet.

[ Voor 19% gewijzigd door Msel op 16-03-2009 14:17 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die driver is eentje van Daemon Tools. Dus daar moet je je geen zorgen over maken.

GNKFO 4TIJKP6FOT SCSI CdRom Device
(zegt ie bij mij, het is gewoon een random string).

Anyway: is dat de enige die er verschijnt?

En zijn misschien de contacten vuil? (omdat het een removable is). Maak die eens zuiver?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Msel
Voor zover ik zie is dat de enige dvd/cdrom drive in apparaatbeheer. Ik heb geprobeerd de removable
eruit te halen maar dit lukt niet en ik ben ook bang iets te forceren. Verder staat er niets in de handleiding of op internet over hoe je hem eruit zou kunnen halen.

Ik heb inmiddels ook kunnen achterhalen welke drive er in de laptop zit:
QSI DVD ROMD SDR-083.

Helaas helpt de site van QSI me niet verder en ik vind heel veel problemen als ik zoek naar de deze drive op google.

[ Voor 33% gewijzigd door Msel op 16-03-2009 14:15 ]

• Msel
Ik heb vanmorgen een site gevonden met een handleiding over deassemblatie van de notebook.
Er zou een schuifknopje moeten zijn die deze drive unlockt maar deze zit er niet. Ook heb ik geprobeerd
alle schroeven eruit te halen en vervolgens de drive los proberen te halen maar dit lukt niet. De drive komt
er maar 2 mm uit, en verder krijg ik hem niet zonder geweld.

Iemand een oplossing of een firmware?

• Msel
Het is inmiddels gelukt de drive eruit te krijgen. Er vielen direct 2 schroefjes uit maar die heb ik er terug in gedraaid. De drive zit er inmiddels weer stevig in en is stofvrij. Helaas doet de drive het nog steeds niet. Betekend dit dat hij kapot is of kan het aan de firmware liggen?

Ik ben er ook achter gekomen dat in apparaatbeheer een ongeinstalleerde controller voor massaopslag, en pci modem staat. Kan dit er mee te maken hebben?

Bedankt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

marcel_koggel schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:04:
Het is inmiddels gelukt de drive eruit te krijgen. Er vielen direct 2 schroefjes uit maar die heb ik er terug in gedraaid. De drive zit er inmiddels weer stevig in en is stofvrij. Helaas doet de drive het nog steeds niet. Betekend dit dat hij kapot is of kan het aan de firmware liggen?

Ik ben er ook achter gekomen dat in apparaatbeheer een ongeinstalleerde controller voor massaopslag, en pci modem staat. Kan dit er mee te maken hebben?

Bedankt.
Aangezien je zelf zegt dat hij eerst half werkte en nu helemaal niet meer is er natuurlijk kans dat hij z'n pijp aan Maarten heeft gegeven.

Die ongeinstalleerde controller voor massaopslag is waarschijnlijk een kaartlezer. En die PCI modem is gewoon je modem. Je kan proberen die te installeren, maar ik geef je weinig tot geen kans dat die er wat mee te maken hebben.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1