Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• furious2711
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 14:33
Ik moet voor mijn opleiding een rapport maken met betrekking tot de eigenschappen van de vele verschillende elektromotoren.

De informatie voor de normale gelijk- en wisselstroom motoren heb ik makkelijk kunnen vinden, hetgeen waar ik maar niet achter kan komen is de reden waarom servomotoren over het algemeen langer zijn dan andere elektromotoren.

Heeft iemand hierop voor mij een antwoord?

Alvast bedankt,

Daan de Vos

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22

Hallo!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je moet eens opzoeken wat het massatraagheidsmoment bepaald (is iets mechanisch) en de voor en nadelen van bepaalde constructies.
En als je dat hebt en weet moet je je eens verdiepen in wat het asvermogen van een motor bepaald.
Nu weet ik niet of dit met elke servo zo is en of er ook meerdere soorten servo's bestaan, het ligt er natuurlijk aan wat voor motoren er in een servo gebruikt worden.

Nog een kleine hint zou kunnen zijn dat het iets te maken heeft met het niet hetzelfde werken als een stappenmotor. Maar dat je dat gedrag wel wilt simuleren.

Hmm, nu heb ik misschien wel weer wat veel verteld ...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zit vaak op de motor een tandwielenkast als vertraging en krachtopbouw. In de tandwielenkast zit ook een potmeter om de positie van de uitgaande as terug te koppelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden