Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xbox live - guitar hero III/WT - expert router probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem voor network experts...
na veeeel googling, technet, en 3 keer xbox live help-jezelf-desk, xbox live nog steeds niet werkend :(

probleem: als ik probeer te connecten met xbox live in GH3 en GHWT, krijg ik de melding: "the current game profile is not enabled for xbox live multiplayer gameplay or the network connection had been lost".

xbox live werkt goed in bijv. GRID en CMR Dirt. heb zojuist bij een vriend mijn gamertag op zijn konsole geprobeerd, GH werkt. mijn eigen konsole op zijn netwerk, GH werkt ook. dus: MIJN router doet iets (niet).

router is draytek 2820n. draytek FAQ is geen grote hulp. poort 88udp, 3074 udp&tcp en sinds net ook 53 udp&tcp via port forwarding doorgestuurd. (voordat ik dit deed, gaf xbox live connection test: NAT moderate, dat is nu ok)

in Draytek setup ook zojuist:
Enable UPnP Service
Enable Connection control Service
Enable Connection Status Service

ideeen? anyone, anyone? :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
was ik al een beetje bang voor, dit topic is iets te hoog niveau voor de gemiddelde tweaker :)
slotje erop, ik probeer een andere plek.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Al eens geprobeerd zonder router?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd met originele modem/router van ISP. en dan doet ie 't erg genoeg. Maar die originele router is van het type strict NAT, dus andere dingen werken dan weer niet. Een Draytek router kan ik configureren, zodat "xbox live connection test" 'm ziet als open NAT. Alle xbox live spellen werken zonder problemen, alleen GH3/GHWT niet. Is niet logisch :( :(
een protocol wordt ondersteund of niet, tenzij of Activision en Codemasters het protocol niet "helemaal" volgt. Maar volgens US support van Activision doen ze dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost. slotje erop.

opgelost door DrayTek Taiwan(of ? in ieder geval draytek.com). Een techneut genaamd Ryan Lung: eindelijk iemand met ECHT verstand van zaken, en ging zelf op onderzoek bij microsoft _/-\o_
ze hebben firmware 3.3.1 opgestuurd, was nog niet op hun support site aanwezig,

andere interessante details voor toekomstige probleemoplossing:

1. upgrade met .all was niet voldoende, bleek nodig om .rst te gebruiken (die reset ALLE instellingen van de router, oa de internet verbinding, dus even wat noteren op papier voor je dat doet :))

2. een draytek router heeft "open ports" een HOGERE prioriteit dan "dmz". dus als je eerst wat probeert met open poorten, en dan "uit frustratie" je apparaat maar in DMZ gooit, en dan verwacht dat alles open staat. NIET dus. (tenminste als het apparaat hetzelfde adres houdt). leuk detail om te weten :P

draytek rules. en draytek support helemaal!