Via mijn modem naar mijn harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment een nieuwe scenario aan het testen. Ik wil namelijk via mijn modem naar mijn hardeschijf kunnen, of in ieder geval de inhoud van mijn hardeschijf zien. Ik wil alle mogelijke risico's in kaart kunnen brengen en vraag me af of dit haalbaar is.
Weet iemand hier misschien meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 19:43
lekker topic start dit. Wat wil je precies? wil je bij je data kunnen komen als je bv op je werk zit? of wil je je pc over kunnen nemen?

welk OS draai je? wat heb je zelf al gevonden?

als ik je goed begrijp, zou ik eens op zoek gaan naar ftp of vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:32:
lekker topic start dit. Wat wil je precies? wil je bij je data kunnen komen als je bv op je werk zit? of wil je je pc over kunnen nemen?

welk OS draai je? wat heb je zelf al gevonden?

als ik je goed begrijp, zou ik eens op zoek gaan naar ftp of vpn
Hmm ja ik had meer moeten uitleggen.

Ik wil dus via bijvoorbeeld telnet, met mijn modem verbinden (wat dus ook lukt). Daarna zou ik (als dat uberhaupt mogelijk is) via de modem naar mijn PC willen gaan.

Als ik in het hoofdmenu van mijn modem kom, kan ik enkele commando's geven (in cmd). Dit is gewoon hetzelfde als in je browser maar dan tekst based. Maar als ik met mijn modem verbindt, moet er iets zijn om naar een PC binnen me LAN toe te gaan.

Ik draai Vista, en FTP poort staat standaard dicht maar dit is weer wat anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FTP server opzetten en port forwarding?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:30:
Ik ben op dit moment een nieuwe scenario aan het testen. Ik wil namelijk via mijn modem naar mijn hardeschijf kunnen, of in ieder geval de inhoud van mijn hardeschijf zien. Ik wil alle mogelijke risico's in kaart kunnen brengen en vraag me af of dit haalbaar is.
Het is haalbaar wanneer bij het besturingsysteem een exploit is om op afstand het systeem binnen te komen en daarna over te nemen.

Denk maar aan Sasser/Blaster voor Win XP pre SP1 (misschien SP2).

Alle andere aanvallen kunnen niet doorkomen omdat het OS er niet op reageert. De meeste gevallen van malware/virussen/spywaren komen omdat mensen aan het browsen zijn en daar een vulnerability hebben of zelf op Yes, Yes klikken bij het installeren van de troep.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13
Weet je dat via telnet naar je modem gaan niet bepaald veilig is :S.
Zou liever kijken naar ftp of vpn zoals hier boven word geadviseerd stukken veiliger

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
dus .. je wilt inloggen op je modem, omdat die modem een telnet client tot beheer van die modem heeft.

prima. maar dat zegt het dus al: die shell waar je in terecht komt is alleen maar een interface naar de beheertools van de modem. die zal naar alle waarschijnlijkheid geen mogelijkheden bieden om door te loggen naar andere clients op het interne subnet.

wat je wel kunt proberen is dit:
* inloggen op de modem
* via de config commands instellen dat externe computer X via NAT of direct mag connecten naar PC Y. Als het via NAT moet, dan kun je wsch maar 1 pc in het interne subent adresseren, als het direct is, dan kun je een heel subnet vrijgeven.
* en dan kun je direct vanaf je externe computer bij je interne computer, via die modem (maar dus niet ingelogd op die modem; dat was alleen om te configgen).

Puur hypothetisch .. stel ik log vanaf een externe PC in via telnet op je modem, dan kan ik de version en make van je modem opvragen. Met een beetje meer geluk dan wijsheid zou ik dan kunnen uitvinden wat voor een processor er in dat ding zit (waarschijnlijk een arm processor) en een nieuwe firmware kunnen maken met daarin een busybox ssh server. met nog meer geluk kan ik dan via telnet die gehackte firmware op je modem flashen, om daarna via ssh in te loggen op je (door jou niet meer te controleren) modem, en vanaf daar op je interne netwerk.

Alles kan, koffie kan, thee kan, pastoor kan maar mag niet, en dat alles omdat telnet open stond.

[ Voor 28% gewijzigd door DrClaw op 16-03-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb intussen al enkele experimenten met port forwarding/mapping gedaan, dus weer wat ervaring rijker. Maar nou komt er steeds bij mij de volgende vraag terug;

-wanneer ik port forwarding op poort 80 naar mijn PC instel en vanaf een externe locatie via mijn publieke IP met mijn PC verbindt, wat zal ik dan zien? Kom ik op het bureaublad van mijn PC terrecht of gewoon in 'Mijn netwerk locaties' van mijn PC? En komt er dan een wachtwoord tabel tevoorschijn? (noob vragen misschien).

En hoe zit het met poort 20 en 21 (FTP), hoe zal dat eruit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Er zal wel "iets" een dienst/service moeten aanbieden op de bewuste poort....

Anders krijg je geen antwoord, omdat er niemand thuis is...

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang je geen webserver of ftp-server of whatever draait zul je niks zien. Ik weet niet, hoor, maar wat verwacht je nu precies?

Whatever happened to common sense?

[ Voor 22% gewijzigd door Mad Marty op 21-04-2009 23:50 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus mijn PC móet een server zijn om verbinding tot stand te kunnen brengen. En stel dat ik wel een software op me PC heb die service aanbiedt, dan is het toch mogelijk om zelf te bepalen welke deel van mijn PC gehost kan worden? (directory of twee/hele HDD)..

Is xamp één zo een service?
Mad Marty schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:50:
Zolang je geen webserver of ftp-server of whatever draait zul je niks zien. Ik weet niet, hoor, maar wat verwacht je nu precies?

Whatever happened to common sense?
Dat is het juist, ik weet niet wat ik moet verwachten :P .

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 17:20
als je nou gewoon aangeeft wAt je wilt. en wat je verwacht.
Use-case scenario oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 10:18
Xamp ben ik niet bekend mee.
Het is eigenlijk heel eenvoudig:
Je draait een bepaalde server op je pc die via een bepaalde poort communiceert. Bv: ftp (poort 21), vnc (5900) etc. etc. het zou zelfs gewoon http kunnen zijn.
In je post vraag je of het mogelijk is om zelf te bepalen welk deel van je pc gehost wordt. Dit is uiteraard afhankelijk van het type server dat je gaat draaien. Met VNC kan je via een client naar je desktop verbinden. Via FTP kan je bestanden heen en weer sturen naar een directory die je aangeeft in je FTP server. Bij HTTP kan je voornamelijk alleen downloaden (tenzij je een uploadscript gaat maken uiteraard..).

Ga dus voor jezelf na wat je wilt en beslis daarna welke service er het beste bij aan sluit.
Voorbeeldje: je draait een FTP server op je PC. Je forward poort 21 naar je PC via je modem/router.
Vervolgens kan je via je publieke IP adres daarna toe verbinden met een FTP client en de gebruiker /wachtwoord die je zelf hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sigma2k8 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:11:
Xamp ben ik niet bekend mee.
Het is eigenlijk heel eenvoudig:
Je draait een bepaalde server op je pc die via een bepaalde poort communiceert. Bv: ftp (poort 21), vnc (5900) etc. etc. het zou zelfs gewoon http kunnen zijn.
In je post vraag je of het mogelijk is om zelf te bepalen welk deel van je pc gehost wordt. Dit is uiteraard afhankelijk van het type server dat je gaat draaien. Met VNC kan je via een client naar je desktop verbinden. Via FTP kan je bestanden heen en weer sturen naar een directory die je aangeeft in je FTP server. Bij HTTP kan je voornamelijk alleen downloaden (tenzij je een uploadscript gaat maken uiteraard..).
Hmm VNC is toch vergelijkbaar met RDP (3389)?
Wat ik wil is vanuit een externe locatie mijn bestanden op mijn PC kunnen gebruiken en over kopïeren. Stel; ik heb een Word document opgeslagen op mijn PC, in dir: C:\Files. Als ik deze directory dus host met een FTP server software, zal ik op poort 20/21 mijn Word documenten vanaf een externe locatie kunnen benaderen..?

En stel dat ik mijn hele C: schijf wil hosten met een FTP software, klopt het dan dat ik de inhoud van mijn hele C: schijf kan benaderen? Moet je dan ook je Username van je Windows profiel en wachtwoord intyppen bij het verbinden of een andere login/wachtwoord?

Remote Desktop is ook wel handig, dus als ik poort 3389 naar mijn PC forward, en ik typ in de URL(vanaf externe locatie): MIJNPUBLICIP:3389, dan zal ik wel mijn Windows aanmeld scherm te zien krijgen?
Ga dus voor jezelf na wat je wilt en beslis daarna welke service er het beste bij aan sluit.
Voorbeeldje: je draait een FTP server op je PC. Je forward poort 21 naar je PC via je modem/router.
Vervolgens kan je via je publieke IP adres daarna toe verbinden met een FTP client en de gebruiker /wachtwoord die je zelf hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor ftp kun je b.v. iets als Filezilla gebruiken. Hierin moet je wel zelf users instellen. RDP werkt via de ingebouwde client in Windows, niet via je browser. (kan ook maar dan moet je ook nog eens IIS installeren) Damn, kun je dit zelf niet even uitzoeken? Misschien kun je gewoon een en ander zelf proberen, echt moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
Ftp ww gaan in klare tekst over de lijn, tenzij je een ssl login oid gebruikt.
VNC zul je goed up to date moeten houden...

Maar als ik kijk wat je er zelf al van af weet zou ik zeker een logmein of gotomypc overwegen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je gebruik maakt van RDP kan je ook locale schijven delen en dan kopieren tussen je lokale pc en je pc thuis. Gewoon via windows explorer. Heel simpel en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:44:
Ik heb intussen al enkele experimenten met port forwarding/mapping gedaan, dus weer wat ervaring rijker. Maar nou komt er steeds bij mij de volgende vraag terug;

-wanneer ik port forwarding op poort 80 naar mijn PC instel en vanaf een externe locatie via mijn publieke IP met mijn PC verbindt, wat zal ik dan zien? Kom ik op het bureaublad van mijn PC terrecht of gewoon in 'Mijn netwerk locaties' van mijn PC? En komt er dan een wachtwoord tabel tevoorschijn? (noob vragen misschien).

En hoe zit het met poort 20 en 21 (FTP), hoe zal dat eruit zien?
Ga alsjeblieft even de FAQ (tenminste het portmappingverhaal) en wat discussietopics in Netwerken, en de howto's van Windows Clients lezen. Je stelt nu vragen die heel erg basaal zijn v.w.b. netwerken. En zolang je de basiskennis niet hebt, ben je gevaarlijk bezig.

Maar inderdaad, je wilt waarschijnlijk gewoon een ftp-server en een rdp-server, icm de juiste portmappings. Omdat beveiliging niet voorop blijkt te staan, maar juist de netwerkspulleboel, verplaats ik je topic van BV naar NT. Zoals gezegd: lees je eerst even goed in, voor je (vragen stelt of) de boel open zet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1