Geen internet 100% configuratiefout, wie o wie weet het

Pagina: 1
Acties:

• luser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04-2009
Heren en dames,

Ik heb een Speedtouch Thomson ST706 modem (1 hoofd adsl ingang en 2 lan uitgangen), indien ik hierop, dus in een van de lan uitgangen, direct mijn Linksys wireless G access point aansluit, geen probleem direct internet.

Natuurlijk heb ik thuis meerdere pc's en heb een modem (een TPLink hubje/routertje) ertussen geplaatst. Het probleem is dat mijn speedtouch modem een eigen DHCP heeft en niet te wijzigen is (volgens mij), standaard kent deze modem de volgende instellingen:

Adresbereik: 192.168.1.64 - 192.168.1.253
Gateway: 192.168.1.254

Mijn TP link modempje met 4 uitgangen heb ik aangesloten op een van de lan poorten van de Speedtouch modem; MIjn router is standaard zoals vele andere als volgt ingesteld:

Adresbereik: 192.168.1.100 - 192.168.1.199
Gateway 192.168.1.1

Als ik een PC opstart krijgt hij standaard van de TP Link router een IP adres toegekend, bijvoorbeeld: 192.168.1.101 echter kom ik internet niet op, 100 % een configuratiefout ergens

Ook als mijn Linksys wireless aansluiting hierop aansluit geen internet, ik heb de TP link router bij mijn buurjongen geplaatst en getest, geen probleem, werkt perfect!. Het verschil is wel met andere configuraties dat vele van jullie een modem van jullie ISP krijgen die geen DHCP achtig iets heeft, mijn speedtouch modem heeft dat dus wel, en wellicht dat deze in conflict komt met mijn TP link modempje.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Een gouden handdruk voor de juiste tipgever!!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 11:05
Kan je je tweede router niet een bridge maken? Dan krijg je je DHCP van je eerste router?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-03 14:53
zoals DiedX hierboven al zegt, je moet de dhcp van je 2e routertje gewoon uit zetten. Geef die router zelf wel een ipadres in de range van de speedtouch, want dan kan je er eventueel nog bij.

Als je dit gedaan hebt, wordt die router niet meer dan een veredelde switch. Wel is belangrijk dat je de netwerkkabel niet in de wan poort van je routertje stopt, maar in poort1.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03 12:53
arvidbeheerder schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:15:
zoals DiedX hierboven al zegt, je moet de dhcp van je 2e routertje gewoon uit zetten. Geef die router zelf wel een ipadres in de range van de speedtouch, want dan kan je er eventueel nog bij.

Als je dit gedaan hebt, wordt die router niet meer dan een veredelde switch. Wel is belangrijk dat je de netwerkkabel niet in de wan poort van je routertje stopt, maar in poort1.
Met hierboven.
Andere oplossing als je waarde hecht aan de tp router functies. Dan zou je kunnen kijken of je de wan interface van de tp router kunt instellen op dhcp client. Dan krijgt die gewoon een ip uit het vreemde bereik (192.168.1.64 - 192.168.1.253) met gateway 192.168.1.254.
Eventueel dns servers nog invullen en gaan.

Enige nadeel is dat als je dingen met portforwarding wil gaan doen dat het uitloopt op een ingewikkelde configuratie die waarschijnlijk niks extra's bied dan wanneer je, je tp router als zich als hub/switch laat gedragen. Daarvoor zet je de dhcp op de tp router uit, en sluit je de kabel tussen je speedtouch modem en je tp router op de lan poorten aan.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je modem niet goed in te stellen is dan is een switch van een 10tje maybe een optie?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zie ik nou dat de speedtouch beide in het 192.168.1.* bereiek ip adressen uitdelen? dat kun je niet routeren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-03 12:53
leuk_he schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:40:
zie ik nou dat de speedtouch beide in het 192.168.1.* bereiek ip adressen uitdelen? dat kun je niet routeren.
Wauw er is er eentje scherp vanavond. Je hebt gelijk volgens mij, dat kon weleens een probleem worden. Hoewel ik het nooit heb meegemaakt, maar het zou inderdaad een probleem kunnen vormen.

Probleem is echter ook simpel oplosbaar door de TP router te voorzien van een 192.168.0.x adres in plaats van een 192.168.1.x. Daarna zou je er geen last meer van mogen hebben.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1