Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

meer dan 2 adsl lijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen en dan wil ik daar natuurlijk graag internet hebben. Ik ga in een soort van studentenhuis wonen waar er al 3 internetberbindeingen actief zijn. 2 via de telefoon en 1 via de kabel.
De mensen die deze nu hebben willen ze niet delen en nu is dus mijn vraag of er een derde adls verbinding gevraagd kan worden bij de kpn.
iemand enig idee?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als er momenteel maar 2 aderparen (en dat is in een woonhuis normaal) naar die woning liggen gaat het niet mogelijk zijn daar nog een derde ADSL-abonnement op te leveren. Dat betekent dat KPN dan nog een lijn zal moeten leggen naar die woning.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Dat hangt van de situatie af, maar gaat waarschijnlijk lastig worden.

In een woonhuis komen normaal 2 sets aders binnen. Daarmee kun je dus 2 telefoonlijnen en dus 2 ADSL verbindingen krijgen. Een 3e set laten aanleggen is erg prijzig.

Echter, als het studentenhuis is gebouwd als meerdere woningen of als bedrijfspand, kunnen er ook meerdere IS/RA's zijn met meer sets. Kortom, afhankelijk van de situatie.

Overigens kun je misschien ook de verhuurder dwingen een oplossing te regelen. Een woning verhuren aan studenten waar een breedband verbinding onmogelijk of zeer kostbaar is... grijs gebied denk ik

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, maar dan moet er wel een koper paar beschikbaar zijn waar je een telefoon abbonement of unnumbered line op kan aanvragen. Als dat er niet is en er gegraven moet worden heb je kans dat dat niet gedaan wordt omdat er al 2x koper ligt wat volgens de opta voldoende is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

nu is dus mijn vraag of er een derde adls verbinding gevraagd kan worden bij de kpn.
Uiteraard kan dat gevraagd worden. Als je dat doet krijg je waarschijnlijk ook meteen te horen of ze het kunnen uitvoeren of niet.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

itarix

404 soul not found

Als het echt niet kan kun je altijd nog overwegen mobiel internet te nemen.
Maar dan zou ik als ik jou was eerst goed uitzoeken welke providers umts/hsdpa dekking op jou locatie hebben.

Overigens is mobiel internet niet overal voor geschikt bijv gamen ivm latency.

Inderdaad eerst maar bij kpn vragen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:06:
[...]

Uiteraard kan dat gevraagd worden. Als je dat doet krijg je waarschijnlijk ook meteen te horen of ze het kunnen uitvoeren of niet.
Hangt er nog maar helemaal vanaf hoor...

Stel: Slagerij Janssen wilt 3 ADSL lijnen, om wat voor reden dan ook. Zijn adres is hoofdstraat 48-50. (Ergens in de 70-er jaren zijn 2 panden bij elkaar genomen).

Hij heeft 1 hoofdtelefoonnummer dat hij gebruikt. Dat geeft hij door aan de KPN trien, die kijkt in de computer. Nee sorry meneer, IS/RA is vol. Immers, het IS/RA waarop dat nummer loopt is ook vol. Maar, dat pand heeft een 2e IS/RA omdat het vroeger 2 panden waren. Op dat 2e IS/RA kan gewoon nog een ADSL verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen de verhuurder eens opbellen. Bedankt voor alle informatie. Ik hou jullie op de hoogte.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bel ook de KPN eens. Bij mijn weten is KPN verplicht om je, ondanks de extra graafwerkzaamheden vanwege de twee al bezette aderparen, tegen normale entreekosten een telefoonaansluiting te leveren en kun je vervolgens daarover ADSL aanvragen.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Al even geleden (pre ADSL) is bij mij voor een 3e aderpaar gewoon de grond open gegaan. Geen vragen, geen kosten.

Na afloop had ik 12 paren.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
asmi schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:13:
Bel ook de KPN eens. Bij mijn weten is KPN verplicht om je, ondanks de extra graafwerkzaamheden vanwege de twee al bezette aderparen, tegen normale entreekosten een telefoonaansluiting te leveren en kun je vervolgens daarover ADSL aanvragen.
Denk dat die leveringsplicht per huisadres geld, dus als de kamers op apparte huisnummers staan dan verwacht ik geen problemen, maar meestal zijn studentenkamers met 1 huisnummer uitgerust en dan is het voor kpn 1 adres dus in principe 1 isra punt.

Misschien dat mijn bovenbuurman kan aangeven of het een bedrijfspand betrof of een normaal woonhuis met 1 huisnummer.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 10:49
nsa1984 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:38:
[...]

Denk dat die leveringsplicht per huisadres geld, dus als de kamers op apparte huisnummers staan dan verwacht ik geen problemen, maar meestal zijn studentenkamers met 1 huisnummer uitgerust en dan is het voor kpn 1 adres dus in principe 1 isra punt.

Misschien dat mijn bovenbuurman kan aangeven of het een bedrijfspand betrof of een normaal woonhuis met 1 huisnummer.
KPN heeft leverplicht voor telefonie; je kan tegen normaaltarief een belbudgetlijn op jou naam aanvragen en hierover ADSL laten leveren.

De KPN mag dan desnoods een nieuwe kabel in laten voeren. Ik heb dit ook gehad; huurlijn; adsl en vervolgens telefoon aangevraagd (tijdje terug) en men is voor de telefoonlijn uiteindelijk gewoon gaan spitten).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Ghandi schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:52:
KPN heeft leverplicht voor telefonie; je kan tegen normaaltarief een belbudgetlijn op jou naam aanvragen en hierover ADSL laten leveren.
Dat is niet zo, er is een leverplicht indien dit volgens de OPTA richtlijnen technisch mogelijk is.
Daarnaast staat in deze richtlijnen ook dat indien er 2 koper paar naar een huisadres gaat wat initieel gemarkeerd staat als een ééngezins wonding dat voldoende. Indien er meer koper is mag(!) er een vergoeding gevraagd worden voor evt. graafwerkzaamheden e.d..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1