Voeding Verschil in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Hai,

Ik wil graag een mini-itx moederbord met onboard Atom 330 proccesor kopen
blijkbaar gebruikt de proccesor maar 8W ,

nou vraag ik mij af (heb nm 2 opties gezien)

is er verschil in het gebruik qua stroom of ik een externe 60W voeding heb of een interne 150W voeding bij ecaxct hetzelfde systeem ?

alvast bedankt.

cheers

Jeroen

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
Vooropgesteld dat iedere voeding sowieso het vermogen moet kunnen leveren dat je PC nodig heeft plus een beetje marge, haal je waarschijnlijk het laagste verbruik met de zwaarste voeding (er vanuit gaande dat de overige specs ongeveer gelijk zijn).

Dit omdat de efficiëntie over het algemeen aanzienlijk afneemt naarmate de voeding zijn maximale belasting nadert.

• jayless82
  • Registratie: December 2007
mcDavid schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:15:
Vooropgesteld dat iedere voeding sowieso het vermogen moet kunnen leveren dat je PC nodig heeft plus een beetje marge, haal je waarschijnlijk het laagste verbruik met de zwaarste voeding (er vanuit gaande dat de overige specs ongeveer gelijk zijn).

Dit omdat de efficiëntie over het algemeen aanzienlijk afneemt naarmate de voeding zijn maximale belasting nadert.
Merci dan ga ik toch voor de zwaardere interne voeding.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is het ook weer niet dat de efficientie niet optimaal is als je er significant onder zit. Zoals 60 watt gebruiken bij een voeding van 700 watt bijvoorbeeld?

Nu zal in dit geval de 150 watt een prima keuze zijn. Echter is het ook belangrijk om te kijken naar voedingen met 80+ efficientie certificaten, dan weet je zeker dat ze niet té veel stroom verbruiken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Inderdaad.

Puit = Pin / rendement

Oftewel, het vermogen dat de voeding levert aan het systeem zal gelijk zijn bij beide voedingen. Alleen het rendement is van belang, die bepaald namelijk hoeveel er uit het stopcontact wordt getrokken.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Afbeeldingslocatie: http://enermax.com/userfiles/image/liberty_chart01.jpg

Dit is wel van belang denk ik :) Gewoon een grafiekjes van de enermax website gejat hoor, maar het zal wel gelden voor bijna alle voedingen denk ik zo.

Dus het is eerder funest om te weinig vragen van je voeding dan teveel.

[ Voor 24% gewijzigd door Hooglander1 op 16-03-2009 08:50 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1