Toon posts:

[W2k8] Vista verliest netwerkverbinding met server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

ik heb thuis de volgende setup:
- 1 desktop met windows vista ultimate
- 1 desktop met windows server 2008

De server gebruik ik vooral om mijn belangrijke files op te slaan.

Nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik files of mappen (van 150 megabyte of meer ongeveer) op de server kopieer verlies ik alle verbinding op mijn vista machine. Geen internet, geen connectie met de server, niets. Dit totdat ik reboot, en dan werkt alles terug zoals het hoort.

Heeft iemand hier toevallig een mogelijke uitleg voor. Ik begrijp het helemaal niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Wat heb je zelf al geprobeerd ?
Was het altijd al zo ? Check eens drivers, OS updates e.d...

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

misschien loop je tegen de max. aantal TCPIP connecties aan? Dit zou je moeten terugvinden in je logfiles.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

CAP-Team schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:24:
misschien loop je tegen de max. aantal TCPIP connecties aan? Dit zou je moeten terugvinden in je logfiles.
Niet waarschijnllijk omdat een SMBv2 copy actie echt geen 10 halfopen connecties per seconde doet ;)

Die zet één copy sessie op en handelt het daarin af - kun je snel genoeg vaststellen door gewoon even een netwerksniffer te raadplegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Alle updates en drivers van zowel server als desktop zijn in orde.

Ik heb de vista-machine in safe-mode laten draaien. Toen lukte het wel met een map (exchange server) van zo'n 300 megabyte. Dus ik dacht dat het lag aan mijn vista-machine aangezien het op het eerste zicht werkte in safe-mode. Toen probeerde ik een film van zo'n 800 megabyte te kopiëren en toen liep het fout op 10 seconden van het einde. Geen connectie meer, wanneer ik de transfer probeer te cancelen loopt alles vast.

Verwijderd

Ik zou dan eens een netwerk trace maken en die bekijken als je drivers up to date zijn. Wat voor merk Nics zijn het?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 19:21 ]

Pagina: 1