• NicOlaJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de Sony KDL-40L4000 gekocht, maar zit met het probleem dat mijn Xbox 360 niet gedetecteerd word via hdmi.

Het ligt niet aan de hdmi poort of kabel van de xbox, want het werkt prima als ik mijn monitor ervoor gebruik. Op de tv heb ik het ook op het juiste hdmi kanaal staan en heb de "Update hdmi apparatuurlijst" optie geprobeerd. Via composiet werkt het wel.

Kan het zijn dat beide hdmi poorten van de tv niet werken of mis ik iets (instelling oid) waardoor het niet werkt?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Je hebt de xbox waarschijnlijk op een resolutie gezet die je Sony tv niet ondersteunt via hdmi.
De meeste hdtv's ondersteunen alleen 1280x720 of 1920x1080 als hd resoluties via hdmi. Als je een andere reso gebruikt dan heb je geen beeld.

Je monitor heeft waarschijnlijk een andere reso zoals 1650x1050 (ik noem maar wat) en de xbox onthoudt de laatst gebruikte reso.

Sluit je xbox aan op je monitor en verander daarna de reso in de instellingen van de xbox instellingen display settings en zet deze op 1080p. Je moet als je de tv aanzet, natuurlijk wel de juiste hdmi ingang kiezen in het source menu, dit gaat nooit automatisch.

Hopelijk is dit de oplossing!

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 26-03-2009 00:43 ]

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 17:01
Misschien een knik in de kabel.?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Misschien 's het respect tonen door te reageren wanneer wij onze tijd aan jouw vraag verknoeien?