Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb HL2 nou al een keer of 4 van voor tot achter gespeeld en dit zou dus de vijfde keer worden. Ik heb em van de week vers binnegehengeld via Steam en ik heb em qua updates helemaal z'n ding laten doen. Hij is dus zeker weten up-to-date. Verder heb ik ook EP1 en EP2 geinstalleerd. Portal heb ik ook, maar niet geinstalleerd. Ik weet niet of het helpt om dat te weten, maar wie weet.

Aan het begin, dat je over de daken moet rennen om uiteindelijk Alyx voor het eerst te ontmoeten, slaat ze een paar combines tegen de grond en verzoekt ze je om met haar mee te gaan: de lift in. Ik hobbel de lift in en dat was het dan. Alyx blijft als een zombie richting de lift staren en er gebeurt verder niets. Ik heb de scene al een keer opnieuw gespeeld, want misschien heb ik eoa trigger gemist. Ik heb ook in - en buiten de lift een quicksave->quickload gedaan maar ook dat hielp niet.

Wel had ik hiervoor last van het probleem dat opeens de melding "A.I. Disabled..." rechtsonderin beeld verscheen, maar dat probleem is net zo magisch verdwenen als dat het ontstond.

Hoe nu verder :?

Relevante specs:
Windows Vista x64 SP1
GeForce 8800GT met FW 182.06
Steam build: 9-3-2009 18:33:19

Game data integritity check gaf trouwens geen errors en heeft daarna ook niets opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-03-2009 18:55 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je al gegoogled naar een oplossing voor 'A.I. Disabled', je komt dan vanzelf bij een oplossing van dit probleem ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En die helpen niet (ai_disable 0 uitvoeren - maar kom op, moet ik dat als gamer echt gaan doen?!). Maar dat probleem bestaat inmiddels ook niet meer :)

/edit
Toch nog een andere "fix" gevonden:
http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=28433
...die wel helpt.

Maar eigenlijk zou ik dit probleem bij Valve neer willen leggen :/

[ Voor 131% gewijzigd door _Thanatos_ op 15-03-2009 19:19 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hey, wacht es. Nu zit er weer een lift vast, namelijk de tweede lift in het spel, daar waar Judith Mossman je begeleidt. Precies dezelfde situatie als bij Alyx in m'n TS...

Via Google lees ik dat dit alleen in illegale versies van de game gebeurt, maar ik heb toch echt een legale (Steam-)versie.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Cache geverifieerd? Bestanden verwijderd in je steamapps folder? (pas op dat je je SAVE niet verwijderd).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maakt allemaal niets uit. Maar wederom is dezelfde fix als voor de illegale versie de oplossing: een nieuwe game starten en zodra ze ophoudt met praten qucksaven en quickloaden. Na de quicksave gaat ze niet de lift in, maar na de quickload kun je wel gewoon verder.

/edit
Ja, ik weet, sorry. Ik vind 5 minuten na posten zelf een antwoord. Maar dit is wel handig voor de andere tweakers die op dit probleem zoeken ;)

[ Voor 22% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-03-2009 19:47 ]

日本!🎌

Pagina: 1