Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij een netwerk van een vriend van me wil ik het internet installeren. Daar was eerst een Sitecom router aanwezig met nog de oude WEP bescherming. Dit heeft een tijdje gewerkt, alleen na verhuizing naar een ander huis begon de verbinding kuren te vertonen. Ik kon namelijk alleen met een computer waar Vista op draaide, op het internet komen. Een computer met XP kreeg geen netwerkadres.
Dit probleem had ik ook bij mijn eigen netwerk en hoefde hier alleen de dhcp server uit te zetten en iedereen kon weer internetten. Maar deze oplossing mocht niet helpen bij de Sitecom router, daarom heb ik hem aangeraden om een Linksys router te kopen.

Daarom hebben we nu de volgende opstelling:
Modem van UPC (een Arris) -> Linksys WRT54G2 -> draadloos naar de laptops

De installatie van de Linksys verliep, zoals ik gewend ben van Linksys, zeer snel. Ik heb de cd niet gebruikt om de router te installeren, want de computer (Vista) waarmee ik de router configureerde had alles binnen 2 minuten al ingesteld. Ik hoefde dus alleen nog maar even de beveiliging en het wachtwoord aan te passen. Na dit gedaan te hebben heb ik de LAN kabel losgekoppeld en ben ik via WIFI verder gegaan. De laptop kon gemakkelijk connecten, en alles werkte goed. Tot.... 5 a 10 minuten daarna, toen knalde de verbinding er uit en kon ik de router via WIFI niet meer vinden. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht ook niet baten. Een reset van zowel het modem als de router ook niet..

Wat echter wel weer werkt is internet verkrijgen via een kabel vanuit de router, deze verbinding is wel constant.

Weet iemand wat hier fout is gegaan? De zoekoptie bood helaas geen oplossing, en ik heb nu al meerdere malen geprobeerd om een stabiele connectie te krijgen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download Netstumbler eens en scan eens de buurt of mogelijk andere netwerken op die van jou storen, daar lijkt het namelijk heel erg op. Heb dit ook regelmatig en moet dan simpelweg even een ander kanaal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, heb netstumbler geïnstalleerd maar hij kan niks vinden "No AP's active". Terwijl ik wel een aantal draadloze netwerken kan vinden. Heb nog een beetje zitten zoeken, schijnt dat het een probleem is wat vaker voorkomt. Maar desondanks dat is er geen oplossing, of heeft iemand die al ondertussen kunnen achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 12:03
Doet ie het wel als je een vast IP toe laat kennen aan je draadloze computer? Dat verhielp bij mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik van 't weekend even proberen, wordt er wel een beetje gek van eigenlijk. Want het rare is dat hij dan na een tijdje weer de oude naam van het netwerk ziet, of het moet stom toeval zijn dat iemand net een netwerk heeft opgezet met dezelfde naam (De oude naam dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als er geen AP's active zijn dan word je Wnic niet herkend.
Onder Vista werkt Netstumbler trouwens niet, probeer Vistumbler dan eens.

En als je vermoed dat ander netwerk zelfde naam heeft verander je SSID dan eens.
Pagina: 1