Ik heb een nieuw moederbordje gekocht. Nu viel het mij meteen op dat er 6 sluitingen waarvan 4 rode en 2 zwarte. Nu kan ik de 4 rode direcht gebruiken wanneer ik in de bios de sata mode op IDE zet. Helaas werken de 2 zwarte nu niet. De sata poorten zitten niet echt handig op zijn plaats. Wanneer ik mijn grafische kaart installeer, dan kan ik 1 sata poort niet meer gebruiken omdat de kaart daar direct boven op zit. Ook een kromme sata kabel werkt hier niet. Nu wil ik de zwarte sata aansluitingen ook gebruiken en heb hier in de bios de sata mode op ahci moeten zetten. Helaas kan ik in deze mode geen windows installeren omdat ik dan bluescreens krijg op mijn hardeschijven, dit gaat wel gewoon goed onder IDE. Iemand een ideetje om alles mischien toch onder ahci aan de praat te krijgen? Ik weet ook niet of de gebogen sata kabeltjes maar 1 kant op gebogen zijn, of dat ze ook verkocht worden die naar de andere kant gebogen zijn?
Ik heb nu dus 2 schijven aan 2 sata poorten gekoppeld en 1 dvd brander. Mijn 3e schijf kan dus niet op de 4e rode sata poort vanwege de videokaart en zit op 1 van de zwarte die dus niet werkt.
Ik heb nu dus 2 schijven aan 2 sata poorten gekoppeld en 1 dvd brander. Mijn 3e schijf kan dus niet op de 4e rode sata poort vanwege de videokaart en zit op 1 van de zwarte die dus niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door MarcHeijerman op 15-03-2009 18:12 ]