Toon posts:

synchronisatie prbleem geluid en beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij humax 5050 aangesloten via een hdmi kabel met de tv en via een optische kabel met de audioinstallatie.

geluid en beeld in eerste instantie niet synchroon, echter middels audiovertraging te zetten op 200 ms is dit probleem uit de wereld. Maar die instelling blijft niet gehandhaafd na het uitzetten; dwz het geluid en beeld zijn na het opnieuw aanzetten niet meer synchroon. Ga ik dan naar menu audivertraging is het ingeven van het wachtwoord daar voldoende om de gewenste synchronisatie tot stand te brengen...

hetzelfde doet zich voor als ik een opgenomen film afspeel en deze vooruit spoel... na het vooruitspoelen is de synchronisatie weg en moet ik naar audiovertraging en na het ingeven van het wachtwoord daar (dus verder niets) is het geluid weer synchroon.....

wie kent dit probleem ook en weet een oplossing?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Heb mn reactie verwijderd aangezien je niet de moeite neemt om te reageren.

[ Voor 73% gewijzigd door Ferry34 op 19-04-2009 00:55 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik kamp met hetzelfde probleem. Elke keer als ik de Humax 5050 aanzet, moet ik opnieuw audio delay activeren, terwijl hij wel gewoon op 80 ms staat.

Kan iemand mij vertellen hoe dit automatisch kan ipv handmatig??

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Ik zal mn antwoord voor jou nog maar s plaatsen dan: je moet niet de optical out gebruiken van je tv en die naar je receiver door te lussen. Vaak is dat de oorzaak van je lipsync probleem.

Sluit liever de humax aan met hdmi op de tv en de optische kabel ook vanuit de humax op de receiver. Hopelijk is de lipsync dan verdwenen!

Verwijderd

Ik heb bij mij de Humax via hdmi naar de tv en de optische kabel vanuit de Humax naar mijn versterker.
Helaas is er dan toch lipsync.

Het nadeel is dat elke keer als ik de Humax aanzet, ik hem eraan moet herinneren dat ik de audio delay heb ingesteld. Als ik eenmaal naar audio delay ben gegaan, staat deze nog op 80 ms, en hierna werkt het ook gewoon weer, zonder iets veranderd te hebben.

Alleen lijkt me dat hij dit automatisch zou moeten doen.