Storing draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Hallo mensen,

Ik heb lange tijden last gehad van een slecht draadloos ontvangst.
Nu was ik het zat en ben ik even met mijn pc 5 meter verkast en zijn van de 7 draadloze netwerken die ik kan ontvangen, alle 7 netwerken 3 à 4 keer zo sterk in ontvangst.
Ik heb nu dus het vermoeden dat er een stoor zender zit op de plaats waar mijn pc hoort te staan.
De plek is mijn slaap kamer. Ik heb de tv, radio er al uitgetrokken maar het signaal blijft bedroevend slecht.
Hebben jullie enig idee wat nog meer kan storen? Wekker radio? Verwarming?

De netwerk kaart is een linksys wireless n-adapter.

Alvast bedankt!

Superlam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 09:29

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als eens geprobeerd van kanaal te wisselen? Het kan zijn dat één van die 7 netwerken op hetzelfde kanaal zit en stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
Maar hoezo heb ik daar dan geen last van als ik mezelf iets verplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

het zou kunnen dat je dan een slechtere ontvangst hebt van de andere netwerken zodat de minder storen dan als je wel een goede ontvangst hebt, zit je trouwens alleen op dat netwerk of ook met anderen ? zo ja zou het ook nog kunnen liggen aan het feit dat een of andere refreshrate te laag staat om alle clients optijd data te sturen :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
Er zitten meerdere pc's op. Ik heb kanaal veranderd geen verschil. Ik vind het maar vreemd dat ik op de ene plek zeer slecht bereik heb en nog geen 5 meter veder uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32
Waar staat je draadloze router dan? Ik vermoed dat het signaal teveel door muren en dergelijke werd geblokkeerd. Een signaal gaat veel makkelijker recht door een muur dan schuin om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer eens met een programma als netstumbler te kijken hoeveel andere netwerken er in de buurt zitten en op welke kanalen deze zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
Ik heb netstumbler even gedownload.
Zie hier het resultaat. Dit is overigens wel gedaan op de plek waar ik wel internet heb. Geen zin om iedere 5 minuten mijn pc opnieuw te verhuizen.
Het onderste netwerk is dat van mij.

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/1031/naamloosudr.jpg

De draadloze router staat in de meterkast het is een speedtouch van kpn bij een abbo van hetnet internet + bellen. Waar ik nu zit is er zeg maar recht boven, dus 1 verdieping omhoog, waar die hoort te staan is wel schuin erboven.

Wat ik overigens ook raar vind maar niks met dit probleem heeft te maken is dat wij afgelopen zaterdag het pakket van hetnet hebben aangesloten. En de modem werkt prima maar als ik een ip test doe zegt die dat we nog steeds internet van planet hebben (het oude abbo).
Pagina: 1