Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem; wanneer ik een 1080p film met DTS afspeel vanaf mijn macbook pro en deze via een toslink kabel aangesloten heb op mijn surround systeem dan resoneren de lage geluiden heel erg, hierdoor is het geluid dus echt niet mooi.

Hoge geluiden en "normale scenes" waarin mensen met elkaar praten etc zijn wel prima.

Het zou toch zo moeten zijn dat de optische uitgang van de macbook DTS zou moeten ondersteunen?

Het geluid van een BlueRay met DTS in me PS3 is loeischerp, dus het ligt niet aan me speakers.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
Waarmee speel je af? VLC? Die heeft default volume zwaar versterkt.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik speel het af in VLC, is dat het probleem dus?

Welke player speel jij in af dan? Ik had dat Plex eerst, maar dat vind ik echt een k*t programma, is alleen te besturen met de pijltjes toetsen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:25:

Welke player speel jij in af dan? Ik had dat Plex eerst, maar dat vind ik echt een k*t programma, is alleen te besturen met de pijltjes toetsen enzo..
of je remote ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar de beeldratio kan je bv niet aanpassen, ik haat die grote zwarte balken.. In VLC kan je gwn op 16:9 kijken... kan dat ook in Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:42

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:25:

Plex is toch wel een aanrader hoor :) Kun je ook met je remote besturen zoals hier gezegd.
Wel in de System settings van Plex aangeven dat je een hardware dts decoder heb (onder audio).

Je kunt verschillende beeldformaten switchen in Plex. Probeer het anders even.

[ Voor 7% gewijzigd door Nitai op 15-03-2009 19:45 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal het nu weer binnen, hoe verander je de beeldformaten in Plex dan?

Edit: never mind, heb het gevonden! Ga het zo testen aangesloten op me surround system! :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik moet je gelijk gaan geven, met de remote is Plex een super programma! Me surround systeem geeft nu eindelijk ook DTS aan bij een film die vanaf me macbook afspeelt! *Bye Bye VLC* :P

Maar wat ik nog niet begrijp, een 1080p film heeft standaard mega grote zwarte balken op me tv, als ik in VLC de ratio 16:9 aangeef heb ik nog maar hele kleine balkjes wat prima kijkt..

Echter in Plex als ik 16:9 selecteer dan zoomt die echt in waardoor de hoofden groter zijn etc, dat kijkt echt niet fijn.. een gedeelte van het beeld valt ook gewoon weg volgens mij..

Hoe kijken jullie het?
Pagina: 1