Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Momenteel heb ik met één toestel in mijn netwerk een probleem, de netwerkverbinding via kabel of via wireless wordt at random verbroken. Aangezien het een HTPC betreft, is dat wel vrij storend want alles wordt gestreamed. Dit kan na 10 seconden gebeuren maar ook na 3 uur. In het logboek van de router (D-Link DIR-655) valt er niets uit op te maken dat het de router zijn schuld is, er wordt enkel een connect gelogd, een disconnect komt zelden voor. Het OS betreft Vista 64-bit en liefst zou ik dit als laatste redmiddel gebruiken om te zien of het hieraan ligt, evenals de router vervangen.

Wat ik reeds geprobeerd heb:
- wired: sync rate vastgesteld op 10, 100 of 1000Mbit
- power management in energiebeheer voor USB/PCI uitgeschakeld
- speciale features van beide aan/uit getest
- wired: andere kabel geprobeerd
- wireless: andere driver geprobeerd
- wired: andere poort op router geprobeerd
- alle relevante instellingen in de router afgelopen zoals encryptie en "advanced wireless settings"
Ik vergeet er mogelijk nog een deel.

Is er een manier om te zien in Windows waarom er gedisconnect wordt ? In het logboek (System, Applications) vind ik niets terug hiervan. Andere toestellen, zoals laptops, desktops en telefoons hebben dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
al een keer een pci netwerkkaartje (als dat past) in gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Dat gaat helaas niet in die kast, zie boven voor het toestel (Shuttle x27D). Ik betwijfel echter of het daaraan ligt, het toeval dat beide systemen hetzelfde vertonen lijkt me te onwaarschijnlijk. Een andere USB oplossing heb ik ook niet.