Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier sinds enige tijd een 320GB Seagate schijf liggen die afkomstig is uit de Maxtor Onetouch III. Deze schijf was beveiligd door de meegeleverde Maxtor Onetouch software. Helaas begaf na een tijdje de controller het in de behuizing. Direct daarna de schijf in een desktop gehangen maar helaas blijkt de schijf nog steeds beveiligd te zijn, onafhankelijk van de controller in de behuizing.

Nu kan ik aan een identieke harde schijf komen waarmee ik de printplaat wil switchen, maar ik vraag me af of de drivelock die Maxtor er op heeft gezet daadwerkelijk wel in die printplaat zit?

Voor de geïnteresseerde hier nog een geluidsopname van mijn kuchende HD. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Geen idee.

Maar waarom concludeer je dat de beveilinging het probleem is als hij vreemde geluiden maakt.

En wat is de melding die je krijgt, met name als je een diagnostic tool draait:

http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schijf heb ik onlangs al eens geprobeerd te testen, maar kreeg toen de melding dat de schijf beveiligd was met het hoogste beveiligingsniveau en daarom niet testen was. Zal deze tool nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Seatools zegt:

"This drive is security locked. Max security is set. Drive do not respond to commands."

Type en schijfgrootte laat hij wel keurig zien. Heb de schijf hiervoor overigens aan een andere desktop gehangen en daar maakt hij dit geluid niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 21:28 ]