Sata en IDE connector

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

• phegi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 18:33
Mijn PC heeft een harddisk aangesloten op een SATA connector. Mijn DVD speler en DVD writer zitten op een IDE kabel. Ik wil de DVD writer vervangen. Kan ik die aansluiten op de SATA connector terwijl de DVD speler op de IDE kabel blijft zitten?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
Als je een DVD-writer met SATA-aansluiting koopt.... ja, waarom zou dat niet kunnen? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Zolang als het een SATA writer is :)
Zie het probleem niet.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 15:13
Ja dat kan prima, let er alleen wel op de de optical die achterblijft op de ide kabel. Op de laatste (buitenste) connector zit, en op master of single drive is ingesteld.

Verder zullen er geen probleem komen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder verder ook maar enige vorm van specificaties te geven is hier natuurlijk heel weinig over te zeggen. In de regel gaat het wel als je werkt met onboard controllers, maar dat hoeft niet per se zo te zijn.

In elk geval verwachten we wel wat meer eigen inzet voordat je een topic opent. Dit topic gaat op slot, mocht je na het doornemen van de handleiding en dergelijke nog tegen vragen aanlopen kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je precies hebt gedaan en over welke hardware dat het gaat.

Overigens is S-ATA ook IDE, dus ik denk dat je met IDE P-ATA bedoelt?

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 15-03-2009 16:30 ]

Dit topic is gesloten.