Toon posts:

laptop aan pc met gebruik internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn laptop met een normale lpt1 poort verbinden aan mijn PC met een ECP poort. Ik heb al wel een zgn. multi purpose connection cable gehaald maar tot op heden nog geen verbinding kunnen leggen tussen beide computers. Het programma van Microsoft Direct Cable connection krijgt geen verbinding. Wat werkt wel?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de laptop draait met w95 en de pc met w98.

Verwijderd

gewoon een netwerkje bouwen met sygate of winshit en klaar

Verwijderd

uhhh,...directe kableverbinding en internet delen. of anders via usb netwerkje, dat werkt veel makkelijker en ook sneller (datasnelheid). en anders doe je gewoon een netwerk aanleggen. sitecom pc-card (10/100 F99.--) en een netwerkkaart (pci F35.--) en dan crosscable (F15.--/5mtr) of zelf maken natuurlijk, da kan ook

Verwijderd

Ik installeerde altijd het ipx/spx en netbui protocol en file/printersharing en dan je schijven sharen...maarja...dat was lang voor ik voor weinig een netwerkkaartje in 'm laptop had gestopt ;)

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Netwerkpakketje met crosskabel heb je al voor f 100,-
Als je het met dit kabeltje wil doen via directe kabelverbinding, moet je op beide pcs ff checken of de instellingen voor de parallelle poort goed zijn. Control panel ->System->Device manager en dan eigenschappen van de parallelle poort en die bij modems op beide pcs gelijk zetten .Bij modems staat er als het goed is ook parallel cable on lpt1 of zoiets.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de laptop een Toshiba libretto is. GEEN diskdrive en geen andere poorten dan de lpt poort. Ik heb beide computers al op EPP gezet (laptop kan niet op ECP). Ik moet dus een verbinding tot stand brengen via de parallelle kabel en het liefst via direct cable connection van microsoft. Ik kan namelijk niets op de laptop zetten, dus ik moet het doen met wat erop staat.

Een andere mogelijkheid zou zijn een kabeltje voor mijn Netwerk pcmcia kaart die ik heb.

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met die instellingen bedoelde ik eigenlijk dat de snelheden die je als maximum opgeeft overal precies gelijk zijn. Verder moet je overal hetzelfde opgeven bij de geanvanceerde instellingen als stopbit enzo.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 10:15

MaxPoweR

-=StopTech=-

http://www.winroute.nl/ hier staat iets over internet delen via de parallelle kabel, misschien is dit wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen om alle instellingen gelijk te krijgen. In principe is het dus wel mogelijk met de materialen die ik noem?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:08

dijkmane

biertje ?

volgens mij gaat dat niet werken,
directe kabelverbinding maakt gebruik van netbeui en ipx/spx en gedeelde mappen,
internet werkt met tcp/ip en volgens mij gaat dat niet over een directe kabelverbinding want je kunt geen ip adres geven aan een lpt poort.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Moet je het programma LAPLINK gebruiken, werkt goed met parallele poorten.
Pagina: 1