Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-dtd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01-2021
Hallo,

Graag zou ik 2 routers op 1 verbinding willen hebben maar het wil niet echt slagen.
ik ben er al 2 dagen mee bezig en heb een hoop info gevonden op internet.
helaas is het mij nog niet gelukt.

de situatie is zo:

1 modem
2 nieuwe draadloze router
3 oude (3jaar) router met 2 aangesloten pc's

de draadloze router werk prima en de kabel die naar boven gaat naar de oude router werkt ook prima als ik hem in de pc druk. maarja graag wil ik ook nog een andere pc er op hebben dus dan heb ik een switch of iets dergelijks nodig. nou blijk je ook een router te kunnen gebruiken maar het wil voor geen meter. als ik alles heb aangesloten kan ik wel in de router komen en dergelijke maar heb geen internet

dhcp uit gedaan van de 2e router, ander ip adres gegeven, en vanalles waarvan ik niet wist wat het presies was.

wie kan mij helpen

wifi router is een sitecom n300 (nieuw)
oude router is Sitecom DC-202 Broadband xDSL/cable router w/4p Switch

groet peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Router achter router is nooit een goed idee.

Ik neem aan dat je modem ook een router-functie heeft? Gebruik deze dan als router, zet je wireless router als accesspoint en je andere router als switch.

Overigens, een beetje zoeken zal je erg veel informatie hierover opleveren, dus probeer ook zelf even wat uit te zoeken.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17
Eerste router gewoon instellen zoals je normaal gewent bent te doen.
Tweede router sluit je eerst appart aan op 1 pc.
Stel in dat er geen dhcp moet worden uitgedeeld.
Koppel nu de tweede router doomiddel van een utp kabel op een lan poort aan de eerste router op een lan poort.
Koppel daarna de computers aan de tweede router op een van de overgebleven lan poorten.

Vermoedelijk heb je de tweede router geprobeert aan te sluiten op de wan poort, en dan zit het volledige router gedeelte tussen de computer en de eerste router. Dat is nergens voor nodig, dus de wan poort vergeten en alleen LAN poorten gebruiken op de tweede router.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:37

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je nog even uitleggen waarom je twee routers achter elkaar wil ?

Toon eens de instellingen van je totale netwerk setup. Je moet in ieder geval een ander netwerksegment hebben aan de WAN kant van je router ten opzichte van de LAN kant.

Als je de router alleen als switch wil gebruiken moet je:
1) DHCP uit zetten (router heeft geen IP adres nodig)
2) Alleen LAN connecties gebruiken (WAN kant leeg laten).

offtopic:
Ik moet meer refreshen...

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 15-03-2009 16:00 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
En best ook eens alle toestellen resetten naar factory settings, want als je met instellingen bezig geweest bent waarvan je niet weet wat ze doen ...
Persoonlijk zou ik ook niet werken met een router achter een router voor je thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-dtd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-01-2021
is het niet mogelijk dat router 2 ook blijft functioneren als router... de kabel die daar zit is namelijk gewoon een Straight kabel. deze kan ik dus niet in de lan poort van router 2 drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jawel hoor, dat wordt automatisch gecorrigeerd. En nee, die wil je niet als router laten functioneren, dan werkt je netwerk echt niet meer lekker, met alle problemen van dien.

[ Voor 57% gewijzigd door Hooglander1 op 15-03-2009 16:13 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ben al bij verschillende mensen zo een combinaties tegengekomen omdat ze telkens nieuwe hardware kochten en er gewoon achterhingen.
Altijd problemen...
Pagina: 1