Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal. Ik heb een vraag over mijn windows Vista (ULTIMATE 64BIT)
Ik zit op het moment weer op windows XP, maar wil toch graag vista installeren maar er zijn wat problemen.

Namelijk; nadat ik Vista geïnstalleerd heb duurt het na het 'laad balkje' wel 5 minuten voordat ik "Welkom" zie en dat vista er op komt. Ook LIJKT het dat vista mijn videokaart drivers niet pakt, want alle schermpjes schokken als een gek als ik ze beweeg. En daarnaast duurt het toch een tijdje voor er eindelijk een internet schermpje opent. Eigenlijk gaat alles erg langzaam en duurt alles heel lang. Ik heb gezien dat het CPU gebruik ook steeds erg hoog zit, terwijl ik niks doe én daarbij ook nog eens niks geïnstalleerd heb.
Ik heb eenmaal proberen de windows update te laten doen; maar het downloaden van deze (toen) 29 updates, duurde ongeveer 3 tot 4 uur. Toen ik het wilde installeren heb ik de computer 5 uren aan laten staan maar hij was nog maar bij update 8 van de 29. Dat kan toch niet zo traag zijn normaal gesproken?
In ieder geval, ik heb toen vista maar weer vaarwel gezegd en XP er op gezet. Maar ik wil toch alsnog graag windows vista een kans geven. Ik heb namelijk net een DX10 Videokaart gekocht dus wil ik er ook gebruik van maken.

*Toen ik vista er op had gebruikte ik nog mijn oude videokaart - NVidia GeForce 7900 GT

Nu:
CPU// Core 2 duo E6600
MEM// 4 GB geheugen
GPU// Ati radeon 4850
M.B// Asus P5N32 SLI-SE Deluxe
HDD// een maxtor (iets :s) en eentje van samsung (als laatst aangekocht)

Ik heb verder weinig verstand van zaken, dus mocht er meer info nodig zijn om een of andere reden hoor ik het graag. Ik heb trouwens ook een geheugen test uitgevoerd maar er bleek met het geheugen niks mis te zijn.
Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe maar een wilde gok, maar wat voor een voeding gebruik je?

Laatst had ik dezelfde problemen nadat ik een tweede videokaart plaatste, en mijn voeding het dus niet meer trok. Ook mijn CPU-gebruik zat bijvoorbeeld erg hoog, en programma's wilden al niet tot bijna niet laden.

Je oude videokaart trekt ook heel wat minder stroom dan de huidige, heb je het al met de oude kaart geprobeerd?
Je zou ook eens wat grafisch-intensieve games kunnen proberen, en kijken of het probleem zich dan weer voordoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt voor je reactie.
Ik heb nu windows XP weer geïnstalleerd, maar gebruik wél dezelfde nieuwe videokaart.
En hier op werkt alles prima, dus ik denk niet dat het daar aan ligt dan.
Maar ik heb geloof ik een 450/480watt voeding.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:33:
..Namelijk; nadat ik Vista geïnstalleerd heb duurt het na het 'laad balkje' wel 5 minuten voordat ik "Welkom" zie en dat vista er op komt..
Vaak zou er dan een foutmelding moeten staan in applicatie- of systeemlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat Service Pack 1 er al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_H_G_ schreef op maandag 16 maart 2009 @ 07:49:
[...]

Vaak zou er dan een foutmelding moeten staan in applicatie- of systeemlog?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd waar je dat dan kan zien. Sorry.
Maar heb niks zien pop-uppen dat er wat mis zou zijn,
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:30:
Ik heb geen idee eerlijk gezegd waar je dat dan kan zien. Sorry.
Maar heb niks zien pop-uppen dat er wat mis zou zijn,
Zijn beide event logs. Via Google de eerste link is al raak.

Vooral bij het system log moet je opletten voor errors (rood). Bij zo'n fouten kan je redelijk succes hebben als je zoekt op de combinatie van eventID (gebeurtenisid) en source (bron). Dus niet alleen de tekst in de foutmelding hier plakken, als je er niet uit komt :) De kop van meldingen zijn net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Sorry van de late reactie maar ik heb even wat dingen geprobeerd etc.
Waaronder wat iemand zei:

memory map feature - in de BIOS op enable zetten.
Nu startte mijn PC op binnen 20 seconden in plaats van 7-8 minuten.
En alles is een stuk sneller.
Wat is deze optie en wat heeft dit nou precies gedaan?
Mijn CPU gebruik is normaal 1% als ik niks doe dus dat is ook normaal, lijkt me - maar als ik klik ofzo gaat het wel gelijk naar 5%.
In ieder geval, alles is snel door alleen het veranderen van die functie.

En ik vroeg me af hoe ik mijn BIOS kan updaten. Want ik heb een hele oude versie las ik ergens.
Ik heb een bestand gedownload dat zat in een .zip
het heet P5N32-SLI-SE-ASUS-Deluxe-0901.ROM

Maar het is dus een .rom bestand. ik kon eigenlijk nergens vinden wat ik er nou precies mee moet.
Ik heb geprobeerd het op een usb stick te zetten dan dan daar vanaf op te starten maar dan
blijft het scherm maar zwart met een wit streepje knipperend boven in dus ik snap niet hoe het werkt.
Zou iemand me daarmee kunnen helpen.
En oh ja, ik zou heel graag willen weten hoe het nou kan dat alleen door die ene verandering alles (volgens mij) goed is. Dus als iemand het antwoord weet, laat het graag horen, ik vind het zeer interessant!

Alvast bedankt!
Stefan

PS.
Ik zie heel erg veel errors staan in de Event log. Echt.. wow een hele rij.

Summary of administrative events

error: total 91
warning: total 987

wat houd dit precies in? Het zijn er echt heel veel maar geen idee wat het doet - want alles lijkt oke te werken.

Eentje zegt "Some processor performance power management features have been disabled due to a known firmware problem. Check with the computer manufacturer for updated firmware."

Sorry voor de vragen enzovoort. Maar ik heb er echt het minste verstand van.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Het updaten van je bios: klikkerdeklik

Wat betreft je errors, aangezien je systeem al een stuk sneller is geworden zou ik eerst eens alle updates draaien van zowel vista als je drivers.

Als je dat gedaan hebt zou ik het systeem als ik jou was gewoon eens een paar dagen gebruiken en daarna nog eens naar je errorlogs kijken en dan kijk je alleen naar de errors die zich hebben voorgedaan nadat je alles had geupdate.

Als je niet weet wat een error inhoud kun je zoals _H_G_ al zei zelf eens in Google zoeken
Vooral bij het system log moet je opletten voor errors (rood). Bij zo'n fouten kan je redelijk succes hebben als je zoekt op de combinatie van eventID (gebeurtenisid) en source (bron). Dus niet alleen de tekst in de foutmelding hier plakken, als je er niet uit komt :) De kop van meldingen zijn net zo belangrijk.
Pagina: 1