Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voltage voor adapter 18,5 of 19V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan via via een adapter krijgen voor mijn notebook, maar de specificaties komen niet volledig overeen. De plug is wel gelijk maar voltage en ampere's niet.

Info oude adapter:
19V, 3,42A

Info nieuwe adapter:
18,5V, 4,74A

Nou weet ik dat amere's hoger mag zijn, maar voltage van de nieuwe is dus net iets lager. Hefet dit consequenties voor mijn notebook of accu?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Maakt niks uit. Let ook nog even op de polariteit van de plug, hoewel het bijna standaard is dat de middelste pin de + is.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is op zich goed, maar let ook even op DC versus AC :).

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
De stroom die aangegeven staat op de behuizing is de maximale stroom die hij kan leveren. De stroom die er werkelijk gaat lopen is afhankelijk van de gebruiker.

Op de spanning zit in de meeste gevallen wel wat tolerantie. Dus 18.5 of 19V maakt geen zak uit.

Verwijderd

@bassie, dat heb je toch echt fout, tolerantie zit er wel, maar soms als je de spanning hoger instelt als de oude adaptor bijvoorbeeld 19,5 Volt, dan heb je een kans dat je apparatuur kapot gaat. daarom is het: lager als de oude adaptor is juist minder erg dan hoger ( tolerantie is er natuurlijk ook)

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:11:
@bassie, dat heb je toch echt fout, tolerantie zit er wel, maar soms als je de spanning hoger instelt als de oude adaptor bijvoorbeeld 19,5 Volt, dan heb je een kans dat je apparatuur kapot gaat. daarom is het: lager als de oude adaptor is juist minder erg dan hoger ( tolerantie is er natuurlijk ook)
Maar daarnaast is het ook, hoe hoger de spanning hoe sneller je laadt. (maar let idd nog steeds op de tolerantie, maar 0,5 tot 1 volt is bijna nooit een probleem)

Stadia was beter....

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Als het goed is staat er op de originele adapter of ergens in de documentatie van je laptop(kan ook technische docs zijn voor monteurs e.d.) de maximale afwijking van de standaard spanning weergegeven staat. Meestal is dat ergens in een range van 2,5 tot 5%...

Een halve volt meer of minder zal ws. niet echt een probleem zijn, zeker niet bij zulke 'hoge' spanningen(een halve volt in een muis die op 2 AAtjes werkt is een veel groter verschil, en zelfs die werken op 2 oplaadbare AAtjes van 1,2V)

[ Voor 5% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-03-2009 09:24 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Heb de adapter inmiddels in gebruik genomen en hij werkte prima, tot vanmiddag. Laptop laadt met deze adapter niet meer op en het lampje op de adapter brandt ook niet. Als je de adapter beweegt, hoor je iets rammelen, wat er nog niet was in z'n betere periode.. Ben er inmiddels mee terug gegaan, maar die kerel zegt dat rammelen inhoudt dat er sprake is geweest van piekspanning op het net en hierdoor iets van een spoel oid defect is gegaan. Geen garantie dus.. (?) Of is het onzin wat hij zegt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 23:07:
Heb de adapter inmiddels in gebruik genomen en hij werkte prima, tot vanmiddag. Laptop laadt met deze adapter niet meer op en het lampje op de adapter brandt ook niet. Als je de adapter beweegt, hoor je iets rammelen, wat er nog niet was in z'n betere periode.. Ben er inmiddels mee terug gegaan, maar die kerel zegt dat rammelen inhoudt dat er sprake is geweest van piekspanning op het net en hierdoor iets van een spoel oid defect is gegaan. Geen garantie dus.. (?) Of is het onzin wat hij zegt?
Man roept maar wat. Op het net zit altijd wat vervuiling in de vorm van piekspanningen, daarom zit er in die voeding als het goed is ook een filtertje die dat opvangt.

Denk dat het een en ander te krap is ontworpen en te heet is geworden, dat er daardoor iets is defect gegaan. Of er is een andere oorzaak van het te warm worden.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:58
Ik vind het wel heel bijzonder dat een piekspanning iets kan laten rammelen, je kan moeilijk een spoel zo ver doorbranden dat hij los van het pcb komt... Ik denk eerder dat de voeding op de grond gekletterd is ofzo, kan je misschien even aangeven wat er precies gebeurde toen het niet meer werkte?
Pagina: 1