Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 14:25
Hallo tweakers,

Er is een laptop van een vriend dat ik wil overnemen, nou zijn er wat problemen met de videokaart.
Ik vroeg me af of jullie dit probleem eerder hebben gezien en weten wat het zou kunnen zijn.

Het is een Acer Aspire 1692WLMi met een videokaart van : ATI X700 128MB
met 2 Gb werkgeheugen en een CentrinoTM 1.7GHz processor.

Hieronder screenshots van het probleem.

1: Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2m6l3qu.jpg
2: Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/e637eq.jpg

Misschien dat er iemand weet of de videokaart stuk is of dat het aan de installatie ligt.

Alvast bedankt

Almo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:29
Je zou kunnen proberen om drivers te verwijderen, en opnieuw te installeren. Zelfs nieuwe windows install kun je proberen.

Mijn vermoeden is echter dat de kaart zelf stuk is, en dat ding dus terug mag naar Acer. Probeer voor de gein eens uit of je in de bios ook van die rare artifacts krijgt. Of laat eens een linux live cd ofzo, kloot daar eens wat in aan, en kijk eens of je daar last gaat krijgen van dit soort dingen ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
Ik heb de laptop niet tot mijn beschikking. Ik moet em vanavond gaan ophalen als ik em wil overnemen.
Dus moet ik nu beslissen of het een deal is of niet

Heeft iemand dit soort problemen gehad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:03
Ik heb ooit zoiets gehad en dat was helaas een kapotte kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Het is zeer waarschijnlijk een videokaart geheugen probleem..., 'k heb het zelfde gehad met een geforce 4 kaart. Deze was te warm geworden waardoor een aantal voetjes van een geheugen chip'je geen goed contact meer meer maakte met de soldeertin op de kaart.

Valt eigenlijk niet aan te repareren bij zo'n laptop moederbord ... Je zou mischien wel met iets als riva-tuner een gedeelte van het geheugen uit kunnen schakelen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
Bedankt voor de snelle reacties !!!

Ik kan dus aannemen dat het niet op te lossen is door een nieuwe windows + driver installatie.
Heb geen zin om nog meer te investeren in zo een oude laptop.

Het zal em dan waarschijnlijk niet worden....
Pagina: 1