Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Mediacenter Library

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 00:09
Ik heb een mediacenter pc waar ik nu een jaar lang mediaportal op heb staan.. maar ik vind het te traag en wil toch eens met vista mediacenter gaan werken.
Ik heb begrepen dat mediacenter en windows mediaplayer een geheel is. Alles wat je (qua mediabibilotheek etc.) verander in wmp veranderd ook in mediacenter.

Nu komt het probleem:
Al mijn bestanden spelen goed af in windows mediaplayer, ik heb dus de goede codecs geinstalleerd staan, dit zijn de bestandstypen: .flac, .mp4, .mkv, .mpg, .avi, etc. Maar de mediabibliotheek (library) werkt niet goed op de een of andere manier.
Als je de mediabibliotheek opent zie je een mededeling: "Er bevinden zich geen items in de mediabibliotheek. Er wordt door mediaplayer op de achtergrond naar digitale mediabestanden gezocht. Klik hier om nu bestanden aan de mediabibliotheek toe te voegen."
Nou, dat doe ik dan. Ik stel daar een map waarin moet worden gezocht. Bijvoorbeeld de E:\ schijf. Daarop bevinden zich allerlei bestanden .mkv, .mp4, (met h264 indeling), .avi, .mpg. En dan druk ik op OK.
Windows mediaplayer begint te zoeken naar mediabestanden. Gevonden bestanden: 35. Toegevoegde bestanden: 2........? Hij voegt alleen de .avi bestanden toe, de rest niet. Waarom niet? Hij kan ze toch gewoon afspelen?

Weet iemand een oplossing zodat ik ook bestanden met een andere extensie kan toevoegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Double J op 15-03-2009 14:38 ]

• Double J
Iemand die ervaring heeft met de mediabibliotheek? Op google is moeilijk iets te vinden, want er is ook zoveel geschreven over windows media player (ook een hoop onzin). Daar vind je door de bomen het bos echt niet.
Terwijl ik toch denk dat mijn probleem niet zo'n lastig is.. Iemand?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die staan in WMP 11 dan onder de kop Other Media.
Als je de juiste bestandsfilters hebt (zijn registry files voor) zodat de bestanden ook in MediaCenter herkend worden moet je ze wel kunnen zien.
Mpegs en WMV files moeten ook out of the box werken, als dat ook niet het geval is dan is er toch echt wat b0rked op je systeem :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Double J
Ik heb deze tread gevonden op thegreenbutton:
http://thegreenbutton.com/forums/thread/246358.aspx
Alle reg files uitgevoerd, maar het werkt niet.

CoreAVC staat geinstalleerd, AC3filter staat geinstalleerd. Alles speelt goed af met windows mediaplayer, maar ook met mediaplayer classic. Subs werken met directvobsub filter (niet echt van belang maar ok).

MPG, WMV en AVI werken out of the box inderdaad, die importeert ie, maar de bestandjes van mijn videocamera (HDTV .m2t bestanden) doet ie niet, terwijl dat ook mpeg is.

Verder wordt .flac ook goed ingeladen in de library, terwijl dat ook niet out of the box werkt. Het enige wat ik daarvoor gedaan heb ik oggcodecs filter geinstalleerd.

Het rare is dus: ik kan alles afspelen met windows media player, maar in de library importeert hij wel .mp3, .wmv, .flac, .avi, .mpg, maar geen .mkv, .mp4, .m2t, .m2ts, etc.
Hoe kan dit nou?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik wil je wel even een tip geven...

Gebruik Sam's Video Browser (volgens mij heet het nu Media Browser) in combinatie met Salami's Movie Organizer (met die Movie Organizer zoek je de juiste info bij een film).

Ziet er zeer chique uit en het werkt erg goed :)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2009 20:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Double J schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:58:

MPG, WMV en AVI werken out of the box inderdaad, die importeert ie, maar de bestandjes van mijn videocamera (HDTV .m2t bestanden) doet ie niet, terwijl dat ook mpeg is.
Dat is ook extensie-gebonden, wellicht dat je daarvoor zelf de registry edit voor moet doen om een .m2t file ook zichtbaar te krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Double J
Bedankt,

Ik heb nog zitten zoeken, niet echt iets kunnen vinden.
Die Video Browser ziet er goed uit, maarja, dan moet het wel werken :)

Wat voor .reg file moet ik dan hebben om de extenties zogenaamd wel te laten herkennen?

[edit] net dit gedaan:
http://owlet.spaces.live....48B90C1DDF5D401!297.entry
werkt ook niet helaas

[ Voor 21% gewijzigd door Double J op 17-03-2009 15:42 ]

• Double J
Ik heb nu mijn Mediacenter volledig geformatteerd en opnieuw helemaal fris windows vista geinstalleerd. Verder heb ik alleen maar coreavc 1.9 en ac3filter 1.46 geinstalleerd. Maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem... Hoe krijg ik in hemelsnaam .mp4 bestanden en .mkv bestanden in de library van windows media player? (en dus in Mediacenter)

Overigens: Als ik de extensie van .mkv verander in .avi, dan wordt het bestand toegevoegd aan de library en speelt hij netjes af in mediacenter en in mediaplayer... Maar ik wil de gewone extensies laten staan. Iemand die me kan helpen?

Verwijderd

Hmm.. ik kan je niet helemaal helpen maar heb wel wat tips.

Zowieso speelt .mkv enz. niet met Media Center of Windows Media Player. Ik gebruik Movie Collector van collectorz.com. Mooi programma!, is helaas wel betaald, maarja. *uche uche*

Het werkt nauw samen met Vista en je kan bij je film ook een film bestand toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://images.collectorz.com/movie/screenshots/vista-mce/mce_thumb1.jpg
Je kan het dus bekijken in MediaCenter en als je powerdvd hebt kan je het vanaf daar laten doorsturen naar powerdvd. Ik weet niet of je dit zoekt, maar ik vindt het ideaal!

http://www.collectorz.com/movie/

• Double J
Ik heb mij probleem opgelost met een workaround van een website (zal ik later nog even posten)

WOW dat moviecollection is wel handig.. Dat vond ik het enige nadeel van mediacenter en het voordeel van mediaportal --> het filmgedeelte. Maar dat moviecollection is misschien wel de moeite waard, bedankt!
Pagina: 1