Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe HDD Behuizing voor 2 schijven.

Pagina: 1
Acties:

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een externe behuizing voor 2 SATA 3.5" schijven.
Namelijk: 1x 1 TB en 1x 500 GB (samen als externe backup voor 1.5 TB intern)

- rond de 50,- ( max 90,- )
- niet lelijk
- eSATA
- aan/uit knop

Ik heb zitten kijken maar niks nuttigs kunnen vinden de meeste zijn of echt te lelijk of gewoon veel te duur. Je zit dan al vrij snel aan netwerk (NAS) kastjes, maar dat is gewoon niet nodig dus zou je zeggen er moet toch ook wat moois zijn zonder die fratsen, en een kleinere prijs ? Als iemand een mooie oplossing weet dan zou ik dat graag horen. Ik kan door de bomen het bos niet meer zien in de pricewatch.

[ Voor 37% gewijzigd door jesper86 op 15-03-2009 16:19 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dan is het een 'of of' situatie en geen 'en en'.

Goedkoop en goeduitziend gaat wat dat betreft niet helemaal op. Daarnaast vraag ik me af of de externe behuizingen JBOD zullen accepteren aangezien zo'n beetje elke HDD-behuizing RAID0 of RAID1 pikt.

Thecus heeft bijvoorbeeld zo'n behuizing, zie hier. Anders zou ik als ik jou was nog eens de PriceWatch afsnuffelen.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
JBOD of RAID is niet de bedoeling. Ze hoeven er alleen in te kunnen en herkend te worden.
Ik zal de backups handmatig doen dus mogen het 2 losse schijven blijven.

Ik dacht te herinneren dat data verspreiden over 2 schijven minder veilig is, if one goes they both go ..

Dat het moeilijk word voor die prijs heb je mss gelijk in ja .. :(
Die thecus ziet er erg goedkoop uit en dan zit je al aan de 105,-
Behalve het uiterlijk zit er wel op wat ik zoek ..

En interessante site .. :)

Wat zou een groter budget opleveren vraag ik me af ?

[ Voor 34% gewijzigd door jesper86 op 22-03-2009 15:12 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet te gek qua prijs maar een gewoon no-nonsense uiterlijk is deze van Conceptronics. Hier bij Pricewatch.

Niets belet je natuurlijk om zo'n recht-toe-recht-aan kast even naar eigen smaak te 'modden'. Haal bij Halfords gewoon een spuitbusje autolak in Ferrarirood of zoiets en als je de aluminium kast even demonteert kun je die vast wel in een wat flitsender kleurtje spuiten. Of even een fraaie afbeelding er op airbrushen. Of van simpele 'Go-Faster-Stripes' voorzien. Of een Mondriaanpatroontje. Of met wat fraaie stickers beplakken. Of er van mijn part de Nachtwacht op naschilderen in miniatuur.

De mogelijkheden worden alleen begrensd door je eigen creativiteit. Wie weet wordt het een trend.

8)

Verwijderd

ACRyan heeft mooie kastjes, maar helaas zonder eSATA. http://www.acryan.com/ind...366&parent_id=11&Itemid=0
trage site!
pricewatch: AC Ryan ACR-HD51714 AluBoxDuo (2x3.5", SATA,USB 2.0, Zwart, Voeding)

Als je bereid bent om zelf te knutselen is dit misschien wat: http://www.salland.eu/?pid=26024
Je moet dan molex-naar-sata-voedingskabeltjes monteren, en twee satakabels direct op de schijven aansluiten, en naar buiten voeren - weet niet of dat kan...