Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47
Middag!

Omdat ik vrij nieuw ben hier, weet ik niet echt waar ik dit moet plaatsen.. dus als het verkeerd staat; is er een admin die dit in de juiste categorie kan plaatsen?

Sinds een maandje heb ik een 9950BE draaien op een MSI KA790GX. Dit liep op een clock van 3.0Ghz.
Vorige week heb ik een nieuwe flinke koeler aangeschaft, de Thermalright Ultra-120 eXtreme.
Met deze clock had draaide die idle zo'n 28graden. Nu heb ik m dus een stapje verder geklokt tot de 3.3Ghz,
simpel door de Multiplier op 16,5 te zetten (bus speed kan ik helaas weinig mee spelen) en de vCore zo rond de 1.475v. (temp idle 31 stessed 51)

Ik heb een aantal stresstestjes laten lopen, waaronder Everest, prime95 en Overdrive, maar kwam er vrij snel achter dat de pc compleet uitviel en PSU redelijk begon te ruiken(gelukkig niets anders).

De vraag is, wat gaat er verkeerd?

Mijn totale setup:

AMD 9950BE @ 3.3Ghz - 16,5x200 - 1.475v
MSI KA790GX v1.0
OCZ Reaper 1066Mhz @ 5-5-5-18 - 2.3v
Tijdelijk MSI 2900XT
Tijdelijk Samsung 120Gb SATA
CoolerMaster eXtreme 650W
2x 120mm fans
3x 80mm fans

Naar mijn idee moet mn voeding dit makkelijk aankunnen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de fan van de CPU naar boven richt, recht tegen de fan van de voeding.. (deze worden beide door een 120mm sidefan naar buiten geblazen) maar als ik die lucht voel, voelt dat totaal niet warm. Net zoals de voeding, die na de uitval eigenlijk ook niet bijzonder warm voelde.

Iemand enig idee? Misschien is het iets heel simpels of stoms, aangezien ik pas een maandje bezig ben met OCíng!

Alvast bedankt!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 19:18

K4F

Het eerste wat je kan proberen is een stresstest zonder overclock, dus op 3.0 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 04:26

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Wanneer een psu raar begint te ruiken denk ik dat in vele gevallen dit de oorzaak van het probleem zal zijn. Je voeding heeft genoeg vermogen maar misschien is hij gewoon kapot aan het gaan? Ik zou toch oppassen want als een psu sterft, durft hij nogal eens een vriendje mee te nemen in het graf, denk aan moederbord ofzo...
Ruikt je psu ook als je niet stresst?

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255039

Stressed is 51 graden is voor een AMD cpu best hoog.. ik zou hem idd ook terugclocken, en kijken of de pc dan wel weer stabiel "draait".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kijk eens goed naar de 12 volt lijnen.

de voeding specificeerd dat er 2 12volt (elk 18A) lijnen zijn, en als alles op 1 lijn komt wordt dat wellicht extra zwaar belast. Kun je afleiden wat er op welke lijn zit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
@ K4F

Ik heb hem nu helemaal op standaard gezet en ga eens kijken wat ie doet. (Dan loopt hij op 2.6Ghz)

@ Wouter

Nee helemaal niet.. als hij aan t stressen is dan doet ie het prefect.. temp van de CPU loopt op 51, best redelijk voor zo'n clock en voltage naar mijn idee.. en dan ineens klapt ie uit en begint ie te ruiken.

PSU is trouwens nog geen 2 maanden oud, dan wel overgekocht, maar daarvoor 2 a 3 keer gebruikt voor lanparty's.

@Tommie

51graden vind ik zelf niet erg hoog. Z'n max ligt volgens mij op de 64 graden en de max die ik zelf wil aanhouden en ook vaak word aangeraden is 55. En ik heb niet echt het idee dat het aan de CPU ligt, aangezien de PSU begint te ruiken.

@Leuk_he

In dit gevalt niet zo leuk, hehe. Er staat op de voeding idd 12v1 en 12v2. Er staan ook 2 kabels op mn mobo aangesloten, een 24(?)pins en een 4pins..

Nu maar even op stock waarden testen!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Als ik nu test, krijg ik gelijk:

Warning, hardware failure detected, test stopped.

Beloofd niet veel goeds.

Ik reset mn bios maar even en ga alles kabels nog eens checken!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Geen succes na een Clear CMOS. Alles 100% fabrieksinstellingen.

DAMN! Iemand enig idee?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mouzetc schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:39:
@Leuk_he

In dit gevalt niet zo leuk, hehe. Er staat op de voeding idd 12v1 en 12v2. Er staan ook 2 kabels op mn mobo aangesloten, een 24(?)pins en een 4pins..

Nu maar even op stock waarden testen!
Ik doelde naast die 24 pins +4 pins de kabels die naar de videokaart gaan. Dat is namelijk de 2e grootverbruiker.

De waarschuing van wouter is ook heel terecht. Bij zijn ondergang wil de voeding wel eens wat onderdelen meeslopen in zijn graf. Ik zou die voeding nu niet meer vertrouwen in die pc.

D

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 09:51
Ik denk dat de cpu teveel vraagt van je voltage regulatoren op het moederbord, deze zitten naast je cpu, ook onder een koelblok. Een normaal moederbord kan 125 watt leveren, maar als je je cpu oced dan gebruikt hij meer. Ik denk dat het niet je voeding is, maar dat het je voltage regulatoren zijn.
Stock laten draaien is mijn advies...

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54

frapex

got r00t

Pas op met voedingen waarvan je merkt dat ze zo ongeveer op 100% draaien. En gebruik merk voedingen.

Ik heb een moederbord weg kunnen gooien door een geplofte voeding (inclusief witte rook). Overige onderdelen waren nog heel gelukkig.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je voeding stinkt en je blijft met de PC draaien ? Als mijn voeding vreemde geuren gaat produceren gaat de PC niet meer aan tot er een nieuwe voeding in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Misschien heel stom, maar draait de fan van je voeding?

Ik heb zelf eens een maand met een Thermaltake 750W voeding zonder draaiende fan gewerkt, die ook begon te stinken bij een flinke belasting :+
Oplossing was een tikje tegen de fan :X

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb ondertussen een andere voeding(Sharkoon 500W) erin gezet. Helaas blijf ik nu dezelfde melding krijgen.
Hij staat nu ook op onboard videokaart, dus de 2e grootverbruiker is uit spel.

@Leuk_he

Doordat de videokaart niet staat aangesloten maar t probleem wel blijft doorzetten, denk ik dat dit is uitgesloten.

@Timo

Mijn moederboard is 140W CPU ready, dus dat zou die evt wel aan kunnen dan toch?

@Frapex

hoe kom ik erachter of een voeding op 100% werkt? Volgens mij heb ik aan 450/500 watt wel voldoende power om dit systeem te laten draaien..

@PilatuS

ik heb dr nu ook een andere voeding in, maar helaas geen verschil(te laat misschien?)

@PiweD

De fan werkt(e) gewoon naar behoren..

iemand een nieuw idee? Ik ga t systeem over een kwartiertje even helemaal uit elkaar trekken en nakijken en ook standaard koeler erop zetten.

Iemand die iets weer over een koeler iets strakker op je CPU, kan dat voor problemen zorgen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/7577/failurehw.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het kan mss zijn dat je spanningsregelaars op je mobo kapot zijn :s northbridge en southbridge temps ?

check ook eens op gesprongen elco's

[ Voor 70% gewijzigd door pm1 op 15-03-2009 15:36 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
pm1 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:34:
garantie claimen op de voeding, ik heb nog al topics gelezen waar er meestal iets niet pluis is met een coolermaster voeding :S
Omdat ik de voeding heb overgekocht(via tweakers) heb ik geen bonnetje.

Maar ook met andere voeding doet de pc het niet zo best meer.. lees:

bij stresstest.

Ik gok dat het te laat is en mn mobo naar de ^&%#@^& is?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Heel vreemd!

Heb net heel mn pc uit elkaar gschroefd en eigenlijk elk plekje bekeken, ook onder alle heatsinkjes en niets te ontdekken. Heb dit keer handmatig de batterij verwijdert ipv het nieuwe clear cmos knopje. Alle kabels dus opnieuw aangesloten en 1 geheugenbankje erin. Geen fans en nu weer even de sotck cooler.
En ook gewoon weer dezelfde voeding gepakt; de CoolerMaster 650W.

Nu weer een stress-test aan t doen en alles werkt weer perfect. Ik heb zo het idee dat er een kabel ergens verkeerd zat aangesloten of iets dergelijks?

Ik sluit hem nu weer aan zoals hij was en zal hem dan stock nog een keer stressen. Ill keep u posted.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

mouzetc schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Omdat ik de voeding heb overgekocht(via tweakers) heb ik geen bonnetje.

Maar ook met andere voeding doet de pc het niet zo best meer.. lees:

bij stresstest.

Ik gok dat het te laat is en mn mobo naar de ^&%#@^& is?
De vraag is wie wie naar de vaantjes heeft geholpen. Als je voeding ergens te veel voltage naartoe stuurde kan dat je moederbord beschadigd hebben. Dit lijkt mij het meest logische.

Anderzijds kan het misschien ook het moederbord zijn dat ergens overbelast werd een daardoor een 12V lijn over de rooie liet gaan waardoor de voeding het (gedeeltelijk) begeven heeft.

Misschien als je een ander moederbord hebt liggen kan je de onderdelen apart testen om zo uit te sluiten of het misschien toch een ander component was. Die CoolerMaster voeding zou ik in ieder geval niet meer gebruiken, kwestie van verdere schade te voorkomen...
Ok hij werkt maar misschien veiliger om even in de voeding te kijken. Als er iets gesmolten is of aan het lekken geweest is is dit redelijk gevaarlijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter.S op 15-03-2009 16:20 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Heb nu weer mijn nieuwe cooler er in gebouwd.. viel eigenlijk de eerste keer weg na het enteren van windows.
Maar na een clear cmos en reboot(geheugen zat in andere dimms, missch het probleem?) startte ie wel prima op en bij de stresstest geeft ie nu ook geen problemen en kom ik aan de 38graden max.

Ik schroef naar aanleiding van jouw verhaal straks even mijn voeding open om even goed te kijken.

Voor zover nu loopt het systeem weer fine. Als er niets in de voeding mis is, dan clock ik hem naar 3.2 en zal ik hem nog eens stressen. Dit biosmatig gewoon door de MP naar 16 te zetten en voor de rest eigenlijk niets te veranderen. De optie CPU voltage in de bios begrijp ik nog niet helemaal.. deze kan waardes aannemen van 0.000 tot 0.400 in stapjes van 0.010. Mijn CPu loopt standaard op 1.3v.

Wat houden deze stapjes in?

Thanks so far for the help!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Normaal gezien zou je het cpu voltage moeten kunnen aanpassen in een range van 0.7-1.6 volt ofzo. Wat die 0.000-0.400 is weet ik niet maar het is dan in ieder geval niet het cpu voltage. Misschien het voltage van een extra boost functie ofzo, geen idee?

Die stapjes zijn de precisie waarmee je het gewenste voltage kan instellen. Dus regelbaar tot op twee cijfers na de komma in jou geval.

Verder kan het zijn dat het systeem nu weer perfect werkt, en zal blijven werken. Maar als je zegt dat je en rare geur hebt geroken dan is er iets gebeurt wat niet hoorde te gebeuren. Het zal misschien niet uiterlijk zichtbaar zijn maar iets heeft die geur veroorzaakt. Het kan zijn dat de schade minimaal is maar je kan volgens mij de voeding, als de geur daadwerkelijk hiervandaan kwam, nooit meer voor 100% vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Ja dat had ik ook meer verwacht 0.7-1.6
Ik ga het eens nagooglen.

Anyway, t systeem draait nu, helaas alleen op normale snelheid 2.6Ghz.
Wat ik ook naar boven ga, ik kom in windows en na een aantal seconden herstart ie vanzelf.
Ik ga hetzelfde nu even testen met de andere voeding!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Heb net met beide koelingen en beide voedingen lopen testen.

Op stock snelheid liep hij al, maar zodra ik ook maar iets overlock, zowel met beide koelers en/of voedingen dan komt hij nog net windows in en herstart dan na een aantal seconden. Maakt niet uit hoever ik overclock.

Mobo kapot of andere iedeeen?

[ Voor 37% gewijzigd door mouzetc op 15-03-2009 17:28 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F

K4F

Niet overhaasten, even je bios nalopen. Geen backup gemaakt van je overclock zoals die vanochtend was (redelijk stabiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
T idee is een beetje dan ik hem helemaal gereset heb. Het enigste wat ik verander is mn geheugen weer op 1066 en den de multiplier van 13 naar 14 doe, dus 2800. Dan herstart ie al.

Nu wat met die onbekende CPU voltage 'geklooid' en nu draait wel wel op 2.8

ik test nog even!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Nou daar zitten we dan met een pc die niet opstart.

Zat nog het een en ander te testen en deed nog een test met mn oude koeler.
Toen ik mijn nieuwe erin deed wilde ik hem weer normaal booten onder normale waardes,
maar voordat hij de windows loading balk inging, herstartte hij vanzelf.
Ik heb al van alles geprobeerd, Reset, clear CMOS, onboard videokaart, ander geheugen, andere HDD, andere voeding, maar bij geen van allen wilt windows meer booten.
Ik heb nu alles in zn standard setup en ga nog even een bios-update doen, anders ga ik er vanuit dat de mobo nu toch echt dood is.

ps. ook bij een nieuwe install van windows loopt hij.. hij laad de eerste gegevens en als hij bij het echte setupscherm moet komen, kapt ie dr mee..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F

K4F

Je hebt je RAM al uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
K4F schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:07:
Je hebt je RAM al uitgesloten?
ik heb via de boot van de Windows7 CD 3x RAMchecks gedaan, allen zonder problemen..
voor de zekerheid zal ik straks 2 andere geheugenbankjes testen!

Heb nu net wat op lagere clocksnelheden zitten kijken en hij wil wel boot op 1,4 Ghz.
De vraag is nu, wat is er kapot? Proc / mobo / geh / voeding?
Mij lijkt het dat als de proc kapot is, dat ie ook echt niet meer werkt/opstart..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 20:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

mouzetc schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:53:
[...]

ik heb via de boot van de Windows7 CD 3x RAMchecks gedaan, allen zonder problemen..
voor de zekerheid zal ik straks 2 andere geheugenbankjes testen!

Heb nu net wat op lagere clocksnelheden zitten kijken en hij wil wel boot op 1,4 Ghz.
De vraag is nu, wat is er kapot? Proc / mobo / geh / voeding?
Mij lijkt het dat als de proc kapot is, dat ie ook echt niet meer werkt/opstart..
Geheugen testen zou je met Memtest86+ moeten doen, meerdere passes/uren dus....
En je probeert toch niet je probleem te achterhalen met een bèta-OS toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
woelders schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:13:
[...]

Geheugen testen zou je met Memtest86+ moeten doen, meerdere passes/uren dus....
En je probeert toch niet je probleem te achterhalen met een bèta-OS toch ;)
Hehe nee, maar mn VISTA x64 is uit mn kamer gestolen en moest toch even wat om te proberen/testen ;)

Anyway, aangezien hij wel draait op 1400Mhz en niet op hogere/stock (2.6Ghz), is dan logisch om t geheugen te testen?

Bedankt so far!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Ook met ander (zeker goed) geheugen blijft het probleem..

CPU / Mobo dus? Moelijk te testen alleen denk ik.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo
  • Laatst online: 14-04 09:19
Al aan ESD gedacht? Dat kan onderdelen 'gedeeltelijk' slopen.

nieuws: ESD, wat is het en wat kun je er tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253932

mouzetc:

ik heb hier inderdaad wel eens van gehoord, maar nooit verder iets gelezen of mee gedaan.
Het kan idd zo zijn dat dit het geval is. Heb alvorens het probleem nog in mijn pc gezeten.
Tijdens die stresstest viel hij ineens uit. Maar of het probleem toen al bestond of op dat moment opdoemde weet ik dus niet.

Ik heb mijn spullen bij alternate vandaan. Ik ga van de week toch maar even terug met het mobo + proc en laat ik daar alles eens nakijken. Gaat me wel weer 35euro kosten.

Iemand die iets meer kan vertellen over garantie in zulke gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Laatst online: 29-05 20:30

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

offtopic:
Jij hebt zeker de 125W Phenom 9950? Want ik heb de 140W Phenom 9950 en krijg hem met geen mogelijk boven de 3.1Ghz (1,6V+ geprobeerd :+) op mijn KA790GX :(.

Probeer trouwens je BIOS up te daten naar 1.4. Je hebt een USB stick nodig, HP dos dinges tool en de BIOS update op de site van MSI zelf.
Bij mij deed ie af en toe ook wel eens hardware failure op stock, BIOS update verhielp dit.

[ Voor 46% gewijzigd door Dijkertje op 16-03-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Ik heb gisteren mn bios al geupdate, haalde helaas nets uit.

Wat ik wel vreemd vind.. naar mijn idee had ik altijd een plaatje in mn bios had van bv Award,
dit is sinds een dag of 2 / 3.. maar kan ik fout hebben aangezien ik dit mobo nog niet zo lang heb.

heb jij dit wel Sokkiej?

ps ik heb de 125w ja, draaide sowieso perfect op 3.2 met 1.425V+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb dat plaatje altijd als ie opstart. Probeer eens een complete reset te doen (ff clearen) en kijk of je het Award ding dan weer krijgt. Ik heb heeel heeel soms dat ie blijft hangen op het MSI opstartlogo ding. Moet dan PC gewoon uitdrukken en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Dijkertje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:49:
Ik heb dat plaatje altijd als ie opstart. Probeer eens een complete reset te doen (ff clearen) en kijk of je het Award ding dan weer krijgt. Ik heb heeel heeel soms dat ie blijft hangen op het MSI opstartlogo ding. Moet dan PC gewoon uitdrukken en dan weer aan.
Heel vreemd, ik heb dit plaatje dus niet meer, volgens mij sinds het hele voorval.. heb alles al een gecleared(batterijtje eruit?), maar het kwam niet terug..

iemand ook maar enig idee?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mouzetc schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:32:
[...]
iemand ook maar enig idee?
direct uit de manual:
http://global.msi.com.tw/...file&dno=7630&type=manual

Advanced bios setup ->

Full Screen Logo Display
This item enables you to show the company logo on the bootup screen. Settings are:
[Enabled] Shows a still image (logo) on the full screen at boot.
[Disabled] Shows the POST messages at boot.

:O

overigens na een bios update altijd defaults een keer inladen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Leuk_he, ik bedoelde meer dat plaatje van rechts boven in je post.. niet dat van je mobo zelf.

Ik heb wat je zegt over die defaults nog niet gedaan.. ik ga het eens een try geven.

Bios flashen.. booten en dan defaults laden? (in dit geval optie 2..)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253932

mouzetc schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:59:
Leuk_he, ik bedoelde meer dat plaatje van rechts boven in je post.. niet dat van je mobo zelf.

Ik heb wat je zegt over die defaults nog niet gedaan.. ik ga het eens een try geven.

Bios flashen.. booten en dan defaults laden? (in dit geval optie 2..)
MOUZETC:

net bios nogmaals geflashed en als gezegd defaults geladen.. doet t nog niet. (heb ook het award logo niet in de post)

wil alleen starten op 1400mhz ipv 2600. 2 bad, ik ga donderdag naar alternate, kijken wat zij kunnen ontdekken en kijken wat er onder de garantie valt.

als er iemand nog iedeeen heeft, let me know!

Thanks allen voor de help iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Anoniem: 253932 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:41:
[...]

MOUZETC:

net bios nogmaals geflashed en als gezegd defaults geladen.. doet t nog niet. (heb ook het award logo niet in de post)

wil alleen starten op 1400mhz ipv 2600. 2 bad, ik ga donderdag naar alternate, kijken wat zij kunnen ontdekken en kijken wat er onder de garantie valt.

als er iemand nog iedeeen heeft, let me know!

Thanks allen voor de help iig.
Probeer eens minimaal 1,45V erdoor heen te jagen (CPU core V) op 2600mhz? De Phenoms zullen wel tegen wat kunnen aangezien de mijne op 1,6V voor 2 uur heeft gelopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Dijkertje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:31:
[...]

Probeer eens minimaal 1,45V erdoor heen te jagen (CPU core V) op 2600mhz? De Phenoms zullen wel tegen wat kunnen aangezien de mijne op 1,6V voor 2 uur heeft gelopen. :P
Ik kan via de bios vrijwel niets veranderen aan mijn vCore settings.. ik heb zo'n rare optie waarmee ik de CPU voltage kan veranderen, maar deze loopt van 0.000 tot 0.400.

Ik ga morgen naar alternate, dus ben benieuwd wat zij kunnen vinden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

wss zoals ik al eerder heb gepost een spanningsregelaar op het mobo opgebrand door een te hoge insgangsspanning

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
pm1 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:51:
wss zoals ik al eerder heb gepost een spanningsregelaar op het mobo opgebrand door een te hoge insgangsspanning
Kom dat dan door de 'vCore' of de voeding?

Aangezien de vcore niet hoger is geweest dan zo'n 1.48 en er genoeg mensen zijn die hem een stuk hoger draaien..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik denk dat het dan eerder door de voeding zal zijn, als die een piekspanning geeft kunnen de spanningsregelaars niet volgen, bijgevolg ze slaan door en laten dus ook niks meer door, gevolg is het mobo leverd minder vermogen aan de CPU, wat dan weer tot gevolg heeft dat je pc crasht en je geen hogere voltages meer kan leveren.

mijn conclusie is dat je mobo kapot is, maar nog net bruikbaar als je er zuinig mee omspringt

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
pm1 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:11:
ik denk dat het dan eerder door de voeding zal zijn, als die een piekspanning geeft kunnen de spanningsregelaars niet volgen, bijgevolg ze slaan door en laten dus ook niks meer door, gevolg is het mobo leverd minder vermogen aan de CPU, wat dan weer tot gevolg heeft dat je pc crasht en je geen hogere voltages meer kan leveren.

mijn conclusie is dat je mobo kapot is, maar nog net bruikbaar als je er zuinig mee omspringt
Yesh, dit had ik ook verwacht. Hij draaide dan ook nog.. maar op een extreem lagere clock en voltage.

Ben vandaag langs de winkel geweest en die hebben me na wat testjes toch een nieuw moederbord gegeven.
Heb speciaal gevraagd of ze die ook even wilde testen. En ja hoor, ook dit moederbord was kapot.

Nu zit ik dus aan m'n 5e mobo! (1e verkeerd meegegeven, 2e geen werkende USB en pakte CPU niet, 3e defect, 4e defect.)

Mn coolermastervoeding heb ik maar niet meer aangesloten. Wel even getelefoneerd met het bedrijf en gezegd dat mn mobo hoogstwaarsch door een defect van de voeding is gedood.
Zonder bonnetje toch mogen opsturen. Word zsm gecontroleerd en dan word er waarsch een nieuwe opgestuurd.

Eind goed al goed gelukkig. Thanks for the help all!

Signature

Pagina: 1