Toon posts:

Wireless internet delen (iMac > PS3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een draadloos netwerkje liggen (adsl-modem-routertje) waarmee ik mijn computers aan het internet hang. Nu, hier op mijn kamer heb ik met mijn iMac een goede ontvangst, maar bij mijn PS3 die hier ook staat is het helaas een pak minder (ca. 40%). Nu dacht ik het internet van mijn iMac te delen met mijn PS3 via een netwerkkabel, dan lijkt mijn probleem opgelost. Kan iemand me aub een beetje info geven over hoe ik dit het beste aanpak? Ik ben helaas een netwerk-leek... Moet dat een gewone of crossed netwerkkabel zijn? Welke instellingen dien ik te gebruiken en hoe stel ik ze in? etc.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 16:15
Onthoud dat je een Mac hebt, en dat het allemaal redelijk voor de hand ligt.
Naar System Prefs. gaan en het menu Sharing, staat onderaan Internet Sharing. Daar kun je simpel ingeven wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat Googlen op deze pagina uitgekomen, lijkt me wat ik moet hebben:
http://www.examiner.com/x...tion-with-other-computers

Eerst eens getest om op deze manier met iMac mijn Macbook van internet te voorzien, maar helaas...
Bij netwerk-eigenschappen van Ethernet staat "verbonden", maar ook "Ethernet heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen verbinding tot stand brengen". Dit bij beide computers.