Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25
Ik heb eindelijk een Cat5 kabel getrokken vanaf mijn router naar mijn PC. Nu dat werkt, overweeg ik UPC Fiber Power 120 Mbit te nemen. Ik wil zo goedkoop mogelijk een router hebben die bedraad de boel kan routeren, waarbij ik mijn huidige WRT54G wil blijven gebruiken als AP.

Het probleem met veel routers is die 120Mbit wel trekken (Wan->Lan) is dat ze allemaal direct ook draadloos zijn en daardoor ook duurder zijn ? Zonde om router te hebben die draadloos moet uitzenden terwijl de linksys dat ook prima doet nog.

Ik heb op smallnetbuilder.net gekeken maar de top routers zijn allemaal draadloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan op smallnetbuilder.com kijken naar routers die geen wlan hebben, echter is dit zo'n kleine en tegenwoordig ook goedkope toevoeging dat iedere router dat heeft. En dus hebben snelle routers die meestal wel ingebouwd.

Wat je kan overwegen is zelf wat te bouwen van materialen die je over hebt en daardoor een goedkope router/server zelf te bouwen, maar dan moet je natuurlijk wel wat hebben liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hooglander1 op 15-03-2009 13:41 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25
Bedankt voor de reply. Ik had die optie niet gezien om No Wlan als optie aan te vinken op Smallnetbuilder. Wel jammer dat de uitslag niet zo mooi is voor mij. Er is niets dat alleen bedraad is waarvan de wan -> lan throughput rap genoeg is voor 120Mbit internet.

Volgens mij kom ik eigenlijk alleen goed weg met een Linksys N610 in een standaard oplossing. Dan toch
afscheid nemen van oude router. Zelf een router bouwen; ik heb niet meer iets liggen om dat mee te maken.

Toch gek dat er niet iets is in de markt wat kan doen wat ik wil :-P zonder alle tierlantijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke wireless router heeft de optie om WLAN uit te schakelen. Schroef de antennes eraf en klaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat is er wel degelijk; jij wil dat er alleen niet voor uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik me niet vergis heeft het kabelmodem een ingebouwde routerfunctie dus een simpele gbit switch aanschaffen om je poorten uit te breiden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
The Dolf schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:45:
Als ik me niet vergis heeft het kabelmodem een ingebouwde routerfunctie dus een simpele gbit switch aanschaffen om je poorten uit te breiden.
Nee de Cisco Docsis 3.0 modems van UPC hebben geen routerfunctie. En voor Fiber Power krijg je een Docsis 3.0 modem en die zijn gewoon bridged.

UPC heeft slecht 1 draadloos modem (en die is enkel voor Docsis 2.0) welke wel een ingebouwde routerfunctie heeft. Maar aangezien deze Docsis 2.0 is kun je die enkel krijg bij abbo's tot maximaal UPC Internet 25 (25/2.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Als het om de Cisco EPC3000 gaat is het wel mogelijk. Ben nog maar weinig modems tegen gekomen welke dit niet ondersteunen. Meestal is die optie standaard uitgeschakeld maar is eenvoudig in te schakelen.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee bij de modems van UPC is, op 1 uitzondering na, niet mogelijk. Je hebt dus echt een losse router nodig. Dat het komt door de firmware zou best kunnen, UPC gebruikt immers eigen firmware. Maar die firmware kun je bij UPC modems echt niet zomaar aanpassen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:55:
[...]

Nee de Cisco Docsis 3.0 modems van UPC hebben geen routerfunctie. En voor Fiber Power krijg je een Docsis 3.0 modem en die zijn gewoon bridged.

UPC heeft slecht 1 draadloos modem (en die is enkel voor Docsis 2.0) welke wel een ingebouwde routerfunctie heeft. Maar aangezien deze Docsis 2.0 is kun je die enkel krijg bij abbo's tot maximaal UPC Internet 25 (25/2.5).
UPC verkoopt sind een tijdje al een wireless N modem geschikt voor Fiber power; De Netgear WNR3500

Ik gebruik zelf de Dlink dir655. Gaat als een zonnetje!
Haal met cat5e het max (zit gigabit wan poort op de dlink) en met wireless ook snel 9MB per sec als ik niet te ver van de router zit.
Als ik naar boven ga is dit uiteraard minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:47:
[...]

UPC verkoopt sind een tijdje al een wireless N modem geschikt voor Fiber power; De Netgear WNR3500

Ik gebruik zelf de Dlink dir655. Gaat als een zonnetje!
Haal met cat5e het max (zit gigabit wan poort op de dlink) en met wireless ook snel 9MB per sec als ik niet te ver van de router zit.
Als ik naar boven ga is dit uiteraard minder
Dat is geen wireless modem, dat is gewoon een draadloze router die je op het normale kabelmodem aan moet sluiten. Dan heb je dus ook gewoon 2 losse apparaten staan net als wanneer je zelf een draadloze router koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:35:
[...]

Dat is geen wireless modem, dat is gewoon een draadloze router die je op het normale kabelmodem aan moet sluiten. Dan heb je dus ook gewoon 2 losse apparaten staan net als wanneer je zelf een draadloze router koopt ;)
Doh!

Ik bedoel natuurlijk router |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:56
Routers met een dergelijke throughput zijn nu eenmaal van de wat duurdere klasse. En omdat deze wat duurder zijn zitten er vaak ook wat extra's op die je bijvoorbeeld op een Sweex niet aan zult treffen. Eén van die extra's is dan bijvoorbeeld WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:30:
Nee bij de modems van UPC is, op 1 uitzondering na, niet mogelijk. Je hebt dus echt een losse router nodig. Dat het komt door de firmware zou best kunnen, UPC gebruikt immers eigen firmware. Maar die firmware kun je bij UPC modems echt niet zomaar aanpassen hoor ;)
Bij vrijwel alle modems is dit standaard mogelijk. Wel vreemd dat UPC deze functie er dan uit sloopt. Wat willen ze daar in godsnaam mee bereiken?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Dolf schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:22:
[...]

Bij vrijwel alle modems is dit standaard mogelijk. Wel vreemd dat UPC deze functie er dan uit sloopt. Wat willen ze daar in godsnaam mee bereiken?
Je stelt het hier wel erg simpel. Als je het in bridged mode gebruikt, krijgt de modem een interne IP van de ISP en de PC erachter via DHCP een publiek IP adres. Wanneer je een modem in router mode zou gebruiken zou de modem zelf een publiek IP krijgen en de PC erachter via NAT een private IP.

Consequenties:
- support flow is anders. Helpdeskers moeten dus bij één en dezelfde modem rekening houden met twee verschillende scenario's. Klinkt niet zo moeilijk, maar in praktijk...
- modems kunnen op afstand uitgelezen worden. Helpdeskers hebben niets te zoeken in PCs of routers van gebruikers. Firewall rules kunnen dat simpel borgen als alle modems IPs hebben binnen bepaalde (private) ranges. Maar als de modems opeens publieke IPs gaan krijgen kun je dat niet meer handhaven.
- al zouden bovenstaande geen issues zijn, het kost simpelweg geld om opties te implementeren en vervolgens in alle mogelijke systemen te valideren. Waarom zou een provider dat doen als er niets tegenover staat?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:08:
Elke wireless router heeft de optie om WLAN uit te schakelen. Schroef de antennes eraf en klaar. :?
Blaas zo je versterker intern op door reflectie van het zendsignaal, en je kunt beter gelijk een accesspoint zonder wifi kopen
Pagina: 1