Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:53
Hoi,

Ik heb hier een Laptop voor me staan, Van belinea. Precieze type weet ik zo even niet (everest zegt: MaxdataC1541), maar op site belinea bestaat deze laptop niet, althans niet te vinden) De accu doet nogal raar. als ik heb oplaad, en met netstroom gebruik, gaat alles goed maar zodra hij dan uitgezet wordt, netstroom eraf en een kleine 12 uur met rust laat, en de volgende dag opstart, zonder netstroom, kiept hij in windows, dus na het opstarten eruit, wegens een lege accu. is dit normaal? Mijn eigen laptop heeft dit nl. niet. nu is die capaciteit wel groter, maar een ontlading van 85% bij deze belinea lijkt me een beetje sterk?

Laptop is bij mediamarkt gekocht, halverwege vorig jaar. Kan iemand mij zeggen of dit en garantiegevalletje is? of is dit gewoon een kwestie van ouderdom? (was 399,- laptopje)

Specs, mochten die nodig zijn:

Intel Celeron 530, 1733 MHz
1024 (1x1024) Mb. DDR2 SDRAM
Sis Mirage 3 IGP

Everest over de Accu:
Veld Waarde
Energiebeheer Eigenschappen
Actuele Stroombron Stroomkabel
Batterijstatus 72 % (Hoge waarde, Opladen)
Levensduur van een volle batterij Onbekend
Resterende Levensduur van de batterij Onbekend

Batterij eigenschappen

Fabrikant OEM
Unieke identificatie 001 OEM
Batterijtype Oplaadbaar Li-Ion
Ontworpen capaciteit 32560 mWh
Capaciteit Volledig opgeladen 25160 mWh
Huidige capaciteit 18115 mWh (72 %)
Voltage 16818 mV
Slijtage niveau 22 %
Energiestatus Stroomkabel, Opladen
Oplaadsnelheid 3730 mW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
stijnovinchi schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:57:
Hoi,

Ik heb hier een Laptop voor me staan, Van belinea. Precieze type weet ik zo even niet (everest zegt: MaxdataC1541), maar op site belinea bestaat deze laptop niet, althans niet te vinden)
Lijkt me eerder het moederbord. MaxData is ook een merk voor zover ik weet. Ik denk dat je een o.book hebt (ook het enige type dat ik ken van belinea).

Van de accu weet ik eht verder niet. Wellicht kun je hem callibreren in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Doet-ie het meteen na opladen wel goed?
Ik ben ook laptops tegengekomen die stomweg enorm veel stroom vreten, ook als ze uit staan.

Test eens:
-gebruiksduur op accu direct na opladen
-gebruiksduur na een nachtje zonder accu, waarbij de volle accu er naast ligt
GENETX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:11:
[...]
Wellicht kun je hem callibreren in de BIOS.
En als die optie er niet in zit: gewoon in het bios laten staan, stekker er uit, en wachten tot de accu leeg is. Dan heb je geen OS wat zich er mee bemoeit, en trek je de accu wel 100% leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
RemcoDelft schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:19:
Doet-ie het meteen na opladen wel goed?
Ik ben ook laptops tegengekomen die stomweg enorm veel stroom vreten, ook als ze uit staan.

Test eens:
-gebruiksduur op accu direct na opladen
-gebruiksduur na een nachtje zonder accu, waarbij de volle accu er naast ligt

[...]

En als die optie er niet in zit: gewoon in het bios laten staan, stekker er uit, en wachten tot de accu leeg is. Dan heb je geen OS wat zich er mee bemoeit, en trek je de accu wel 100% leeg.
Na opladen doet hij het wel goed. accu duur, met helderheid op 100% (staat automatisch zo, geen energibesparingsstand op laptop..) ~40 minuten. met WLAN aan. Dat met die accu ernaast, zal ik vanacht eens testen!
GENETX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:11:
[...]

Lijkt me eerder het moederbord. MaxData is ook een merk voor zover ik weet. Ik denk dat je een o.book hebt (ook het enige type dat ik ken van belinea).

Van de accu weet ik eht verder niet. Wellicht kun je hem callibreren in de BIOS.
die fucntie is er niet, maar zal hem zoals RemcoDelft zegt, morgen hem in BIOS laten staan en accu leegtrekken. dit is zonder schade neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
40 minuten :X

Dan heb je ook wel een hele kleine budget accu. Er lekt altijd wel iets uit, maar hoe kleiner de accu des te kleiner de capaciteit en des te sneller deze ook leeg is als je hem een dag laat staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
GENETX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:49:
40 minuten :X

Dan heb je ook wel een hele kleine budget accu. Er lekt altijd wel iets uit, maar hoe kleiner de accu des te kleiner de capaciteit en des te sneller deze ook leeg is als je hem een dag laat staan...
hmm.. wel ik probeer dat van de vorige post uit, en dan naar mediamarkt. scharnier kraakt dus daarvoor ga ik ook, en hopen dat ze er iets aan doen. ja die accu, dat was het enige waar ik bij de aankoop niet op gelet had :X en er zijn ook geen third party accu's te krijgen, aangezien die accu gewoon een vierkant blok is van 10 bij 10 ofzo, en rechts onder de laptop zit (meen ik)
Pagina: 1