Permissie van map op website niet te veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:43
Beste Tweakers,

Bij ons internetabbo zit gratis webruimte (wij zitten bij HetNet). Nu wilde mijn vader vertrouwelijke informatie van zijn werk via FTP op die webruimte zetten. Hij kon echter de maprechten van de map waarin hij de informatie wilde zetten niet veranderen. Ik ben er zelf niet helemaal in thuis, maar als je wilt dat niemand behalve jezelf deze informatie kunt lezen moet je de rechten toch op 700 zetten?

Ik probeerde in ieder geval de rechten met Filezilla op 700 te zetten en dit is wat ik kreeg

code:
1
2
3
4
5
Command:    SITE CHMOD 700 /Testmap
Response:   500 'SITE CHMOD 700 /Testmap': command not understood
Status: Retrieving directory listing...
Command:    CWD /
Response:   250 CWD command successful.

Is er nog een mogelijkheid om deze rechten wel te verzetten (of nog een heel andere manier om informatie weg te zetten) of wil HetNet gewoon niet dat ik permissies van mappen zit te veranderen?

Alvast bedankt!

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45
Het kan ook via je windows verkenner, misschien kan je dat eens proberen. Met filezilla werkt het bij mij af en toe ook niet, heb een betaalde host.

• Bartske
Ik ben vergeten te vermelden dat ik het ook met Total Commander heb geprobeerd en dan hetzelfde probleem heb, dus het lijkt me niet dat het aan de software ligt

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:00
* RetroTycoon gooit een balletje op: ondersteunt Hetnet wel 700?

Mijn host ondersteunt namelijk ook niet alle vormen van permissies.

Verwijderd

heb ik ook gehad (ook FTP werkte niet)
Oplossing is om in te loggen op je domein en daar(!) je CMOD toepassen.

Verwijderd

Als hij er vertrouwelijke informatie op wil zetten moet hij het encrypten. Met bestandspermissies kun je wel iets aan beveiliging doen, maar als je niet zelf de beheerder van die machine bent geef je potentieel toch vertrouwelijke informatie weg.

• Bartske
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:40:
heb ik ook gehad (ook FTP werkte niet)
Oplossing is om in te loggen op je domein en daar(!) je CMOD toepassen.
Helaas lukt dit ook niet, in de bestandsbeheer functie daar heb je geen optie om de rechten aan te passen. Het lijkt erop dat HetNet het wijzigen van permissies niet toe staat (waarom is me een grote vraag). Ik zal wel een mailtje naar HetNet zelf sturen.

@Cheatah

Bedankt voor de tip, ik zal het even doorgeven.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Het zou eventueel ook kunnen met een .htaccess file, waarmee je die directory ontoegankelijk maakt, of er een wachtwoord op zet.

Verder zou ik nooit van werk gaan uploaden naar een eigen FTP, kan het niet op een USB stick of heeft je pa's werk geen andere (betere) oplossing?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

mocean schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:43:
Het zou eventueel ook kunnen met een .htaccess file, waarmee je die directory ontoegankelijk maakt, of er een wachtwoord op zet.
Directives in een .htaccess bestand kunnen alleen betrekking hebben op beveiliging als de bestanden via HTTP worden geserveerd, en dan in het bijzonder door Apache.

Wat wilde je met een .htaccess gaan doen tegen andere FTP users op dezelfde server die door welke misconfiguratie dan ook in jouw directories kunnen snuffelen? Of tegen een gaar script op de webspace dat bij je bestanden zou kunnen?
Verder zou ik nooit van werk gaan uploaden naar een eigen FTP, kan het niet op een USB stick of heeft je pa's werk geen andere (betere) oplossing?
Waarom zou je iets niet versleuteld op een FTP server zetten? Sterker nog, als je het versleutelt maakt het niet veel uit waar je het laat, en kun je het juist beter op een plaats zetten waar je overal bij zou kunnen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zie FTP, CHMOD, zelfs .htaccess, maar het lijkt toch in samenspraak met HetNet. Vandaar een klein tikje naar: Internetproviders en Hosting

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Bartske
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:50:
[...]

Directives in een .htaccess bestand kunnen alleen betrekking hebben op beveiliging als de bestanden via HTTP worden geserveerd, en dan in het bijzonder door Apache.

Wat wilde je met een .htaccess gaan doen tegen andere FTP users op dezelfde server die door welke misconfiguratie dan ook in jouw directories kunnen snuffelen? Of tegen een gaar script op de webspace dat bij je bestanden zou kunnen?

[...]

Waarom zou je iets niet versleuteld op een FTP server zetten? Sterker nog, als je het versleutelt maakt het niet veel uit waar je het laat, en kun je het juist beter op een plaats zetten waar je overal bij zou kunnen.
Nog even een vraagje, als mijn pa zn bestanden versleutelt en hem niet in een beveiligde map zet (dus dat iedereen eigenlijk bij die bestanden kan), is het dan veilig genoeg?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
Bartske schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:19:
[...]

Nog even een vraagje, als mijn pa zn bestanden versleutelt en hem niet in een beveiligde map zet (dus dat iedereen eigenlijk bij die bestanden kan), is het dan veilig genoeg?
Of het veilig genoeg is dat is aan jou of je vader om te bepalen, alle beveiliging is te "kraken". Het is eerder de vraag of het interessant genoeg is om te willen "kraken".

Heb je al eens met HetNet gebeld en de vraag bij hun gelegd?

Waarom wil hij perse gebruik maken van een host? Als het is omdat hij het ergens anders moet kunnen benaderen kan hij het ook naar zijn webmail sturen bijvoorbeeld....
Pagina: 1