Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een grafische kaart gekocht ( asus eax2900xt ).
Alleen er zitten 2 poortjes ( of hoe het dan ook heet ) 6 pins en 6+2 pins.
Mijn vraag is moet ik ze bijde aan sluiten of 1 van de twee.

Want ik krijg geen beeld mieschien ligt het hier aan.

Speficaties kan ik nergens vinden alleen dit

geheugen 512mb
512 bits.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ze zitten er niet voor niks aan die connectoren dus het is wel slim om ze allebei aan te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Inderdaad, de 2900XT verbruikt best wel wat stroom, dus die connectoren zitten er niet voor niets op. Aansluiten dus.
Speficaties kan ik nergens vinden alleen dit

geheugen 512mb
512 bits.
Dan moet je even op de site van de fabrikant (Asus is dit geval) kijken. Dat je niks kan vinden vind ik een beetje slapjes eerlijkgezegd, Google is er ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
Dit heeft mijn broer ook recent gehad met een XFX GTX280 van nVidia.
2 externe stroom connectoren op de kaart. 1x 6-pins PCI-E en 1x 8-pins PCI-E.

Met name de 8-pins PCI-E connector is een verhaal op zich :)

De speciaal gekocht voeding had alleen een 2-tal 6-pins PCI-E connectoren een een EPS 8-pins connector. Deze laatste past dus NIET op een 8-pins PCI-E aansluiting.

De 6-pins PCI-E connector past op de 8-pins PCI-E aansluiting, waarbij 2 pins niet aangesloten blijven.
Echter, de kaart doet het ALLEEN met een 6-pins connector op de 6-pins aansluiting EN een 8-pins connector op de 8-pins aansluiting (rood lampje achterop de kaart gaat aan als het niet goed is).

Bij Informatique (toch wel een grote toko) wisten ze NIETS te vertellen omtrent de 8-pins PCI-E connector en/of aansluiting.
Internet laat zien dat er 6-pins naar 8-pins converters zijn, waarbij de 2 extra pinnen GND pinnen zijn, notabene!

Een topic op internet vertelde de het volgende scenario mogelijk is:
- sluit een 6-pins connector aan op de 8-pins aansluiting
- verbind de overige 2 pinnen (elektrisch) met elkaar.

Dus ik heb een los draadje gebruikt om de 2 pinnen te verbinden en nu werkt de kaart dus GOED met een 2-tal 6-pins PCI-E, terwijl de kaart een 6-pins en 8-pins PCI-E aansluiting heeft.
Ik heb hier zelfs foto's van gemaakt. ff kijken of ik die ASAP kan toevoegen :)

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/8991/277small.jpg

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:42:
Inderdaad, de 2900XT verbruikt best wel wat stroom, dus die connectoren zitten er niet voor niets op. Aansluiten dus.

[...]

Dan moet je even op de site van de fabrikant (Asus is dit geval) kijken. Dat je niks kan vinden vind ik een beetje slapjes eerlijkgezegd, Google is er ook nog ;)
ik heb beter gekeken op asus en daar stond hij bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
GarBaGe schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:53:
Dit heeft mijn broer ook recent gehad met een XFX GTX280 van nVidia.
2 externe stroom connectoren op de kaart. 1x 6-pins PCI-E en 1x 8-pins PCI-E.

Met name de 8-pins PCI-E connector is een verhaal op zich :)

De speciaal gekocht voeding had alleen een 2-tal 6-pins PCI-E connectoren een een EPS 8-pins connector. Deze laatste past dus NIET op een 8-pins PCI-E aansluiting.

De 6-pins PCI-E connector past op de 8-pins PCI-E aansluiting, waarbij 2 pins niet aangesloten blijven.
Echter, de kaart doet het ALLEEN met een 6-pins connector op de 6-pins aansluiting EN een 8-pins connector op de 8-pins aansluiting (rood lampje achterop de kaart gaat aan als het niet goed is).

Bij Informatique (toch wel een grote toko) wisten ze NIETS te vertellen omtrent de 8-pins PCI-E connector en/of aansluiting.
Internet laat zien dat er 6-pins naar 8-pins converters zijn, waarbij de 2 extra pinnen GND pinnen zijn, notabene!

Een topic op internet vertelde de het volgende scenario mogelijk is:
- sluit een 6-pins connector aan op de 8-pins aansluiting
- verbind de overige 2 pinnen (elektrisch) met elkaar.

Dus ik heb een los draadje gebruikt om de 2 pinnen te verbinden en nu werkt de kaart dus GOED met een 2-tal 6-pins PCI-E, terwijl de kaart een 6-pins en 8-pins PCI-E aansluiting heeft.
Ik heb hier zelfs foto's van gemaakt. ff kijken of ik die ASAP kan toevoegen :)

[afbeelding]
Mooi verhaal, alleen niet echt relevant.
Aangezien een 2900xt ook met 2x 6pins werkt, alleen dan is de overdrive functie in CCC uitgeschakeld ;).

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1