Portal met SSO voor 8 webapps met AD authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Inmiddels heb ik in de afgelopen maanden / jaren wat webapps geschreven in .net die gebruik maken van Form Based Authenticatie op active directory.

Nu wil ik een portal maken waar een overzicht te zien is met die verschillende applicaties. Dit portaal moet dan dienen als centraal uitgangspunt waar de authenticatie plaatsvind. Opzich prima te doen.

Echter nu zou ik ook graag een knop naar outlook web acces (2007) in dit portaal opnemen zonder dat er opnieuw ingelogd dient te worden.
De authenticatie procedure van de verschillende apps kan ik evt. aanpassen, dat is niet zoveel werk.

Op google en got kan ik hier weinig over vinden hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Het is voor mij een vrij simpel concept dat bedrijven wel vaker zullen gebruiken naar mijn idee. (1 portaal, 1 inlog procedure tegen AD, meerdere apps)

Zijn er mensen die dit aan de praat hebben, linkjes, voorbeelden, concepten? Zelf heb ik het idee dat ik tegen owa_auth.dll moet gaan praten, maar kan maar niet genoeg over vinden.

Oh ja:
C# | Server 2008 | Exchange 2007 | VS2008 | evt in de toekomst ook webapps op verschillende servers. (nu nog niet, dus nu nog niet zo relevant, dat is een probleem van de toekomst :) )

[ Voor 8% gewijzigd door siepeltjuh op 15-03-2009 00:46 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
schop.

Zit nog steeds met het probleem en na af en toe wat uurtjes googlen vind ik gewoon niet iets bruikbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:32
Je zou eens naar het Geneva Framework kunnen kijken. Ik weet alleen niet of je dat ook makkelijk met OWA kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Dat is niet helemaal wat ik zoek eigenlijk.

Kan ik niet authenticaten tegen owa auth.dll en alle relevante tokers/data/sessions/cookies kunnen opslaan en bij de andere web apps een check doen die kijkt of alles geset is en of het token/cookie etc geldig is bij owa auth.dll?

Ik kan hier zo weinig over vinden. Wel zie ik dit soort vragen vaker voorbij komen in de search, maar er wordt net als in deze post eignelijk nooit op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hoe is de inrichting van je webapps? Hebben ze allemaal een eigen domein, is het per webapp een subdomein of zitten ze op dezelfde host maar met andere URL's?
Ik denk dat dit eigenlijk alleen werkt zolang je binnen 1 domein blijft en dan de webapps onderdeel maakt van een site binnen IIS.
Zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
IIS
 \-- site met links naar apps  <-- hier authentication doen
      \-- webapp 1
      \-- webapp 2
      \-- webapp 3
      \-- webapp 4

Ik heb dit overigens nog nooit geprobeerd maar het zou kunnen dat dit werkt. Denk dat OWA hier niet aan mee wil werken though

[ Voor 4% gewijzigd door MTWZZ op 26-03-2009 08:38 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op mijn oude school hebben ze dit wel werkend, met OWA.
Je zou een keer een mailtje kunnen sturen naar support@glr.nl om te vragen of ze het kunnen uitleggen ofzo :)
Daar werkt het vlekkenloos :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

In sharepoint (2007) kan dit, icm met OWA. (als ik me niet vergis)
mjah eigenlijk weer ik vrij zeker dat het kan, maar als ik zo rond google zie ik alleen maar mensen die het niet voor elkaar krijgen. (sowieso weet ik niet of je al een MOSS licentie heb).

[ Voor 59% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-03-2009 09:01 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Sharepoint word (nog) niet gebruikt. Daar is ook geen licentie voor en voorlopig staat dat ook niet op de planning.

Mijn idee was om zelf een authenticatie / autorisatie portal te maken op basis van LDAP. Dat de andere web apps dan weten of en wat een gebruiker kan in die applicatie is niet zo`n probleem, dat heb ik van te voren al over nagedacht en is goed aan te passen.

Mijn idee isnu om dan het username/password server side te gaan onthouden in de sessie. Voor OWA kan ik dan het de POST van het officiele formulier faken met die gegevens.
OWA is dan ook een uitzondering, waarvoor ik wel bereid ben zo`n ietwat ranzige oplossing te gberuiken. De andere applicaties hebben dat iig niet nodig.

Pagina: 1