Excel bestand dubbel opslaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 23:56
Hallo,

Aangezien ik een internet handeltje heb, heb ik een excel bestand waarin ik alle bestellingen, voorraad en omzet bijhoud. Nou is dat natuurlijk een best belangrijk bestand en die backup ik natuurlijk ook wel eens in de zoveel tijd als ik er aan denk.

Nou wil ik dus dat elke keer als ik op Opslaan klik er ergens een kopie van wordt opgeslagen. Nou heb ik al de functie gevonden (via Bestand > Opslaan als > Extra > Algemene opties) "Altijd een back-up maken" maar die slaat de kopie van het bestand in dezelfde map op als het origineel, en dat moet dus niet. En ik heb ook nergens kunnen vinden of die locatie ergens in te stellen is.

Iemand enig idee? Ik gebruik trouwens Office 2003 onder Windows XP.

p.s. als iemand een handig gratis programma weet hier voor (dus om bestellingen etc. bij te houden) hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kunt een macro opnemen waarin het opslaan op twee locaties is opgenomen.
Dan kun je voortaan in plaats van op CTRL-S te drukken, gewoon die macro aanroepen.

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 23:56
Ok, gelukt! Alleen hij vraagt 2x een bevestiging om te overschrijven, erg vervelend. Kan je dit instellen op automatisch Ja? Iniedergeval voor de 2e locatie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sub DubbelOpslaan()
'
' DubbelOpslaan Macro
' De macro is opgenomen op 15-3-2009 door Patrick.
'

'
    ChDir "D:\Mijn documenten"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="D:\Mijn documenten\Bestellingen & Winst.xls" _
        , FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
        ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
    ChDir "V:\"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="V:\Bestellingen & Winst.xls", FileFormat:= _
        xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False _
        , CreateBackup:=False
End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA => OFF.

Open deur: wat je nu doet zorgt er voor dat je op de V-schijf verder gaat. Ik stel voor dat je even in de VBA-documentatie duikt om ook zelf even te kijken naar de mogelijkheden. Een van de eerste hits bij [google=excel save twice] helpt trouwens ook :Y)

En: dit is geen handige backup, als je nu iets weghaalt in Excel en dan opslaat, sla je het dus over de oude backup heen. Waarom niet een fatsoenlijk backuptool gebruiken dat bijvoorbeeld 's avonds of bij logon/logoff loopt? Hoe dan ook: 1 backup is geen backup.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)