Dell?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 23:16
Hallo,

ik wil binnenkort een nieuwe pc gaan kopen en op zich vond ik een dell dimension 4100 wel een interessante keuze. Alleen zetten ze er op hun site niet bij welke grafische kaart/harddisk/dvd-speler er nou precies in gaat. Bij de grafische kaart staat OF een ATI 16MB Rage Pro 128 2X AGP Card OF een NVidia TNT2/Geforce/geforce2 kaart. Nou ben ik zelf niet helemaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van grafische kaarten, maar volgens mij levert nvidia toch alleen chipsets, en niet hele kaarten?

Wie weet hier meer van?
Heeft er iemand ervaringen met recente systemen van Dell?

Groetjes en bij voorbaat dank!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Wat ze daarmee bedoelen is dat er "een" kaart in komt met één van die chipsets van ATI of NVidia.. Ik geloof trouwens wel dat NVidia tegenwoordig zelf kaarten maakt..

Verwijderd

Die bakjes van Comprak/Dell/Hp etc. zijn volgens mij altijd weer verassings pakjes Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:56
Paps heeft twee Dell bakken, ze doen het wel, maar ze zijn geloof ik niet echt geschikt voor 'power users'.

Verwijderd

Dell ontwikkelt z'n eigen videokaarten met gebruik van de nvidea chips
en dat doen ze niet slecht...
de dell geforce2 (dacht ik, kan ook de geforce DDR zijn) is in samenwerking met nvidea gemaakt en deze beviel zo goed dat nvidea het als 'reference board'(oftewel als voorbeeld voor andere ontwikkelaars) gebruikte

je kan op de site van dell je eigen pc samenstellen, dus ook (beperkt*) kiezen welke videokaart je wil bij je systeem (*afhankelijk is van welk systeem je kiest )

Dell is wel goed maar is erg duur
en er valt weinig aan te tweaken

Verwijderd

en er valt weinig aan te tweaken
En daarom zijn ze ook zo rete stabiel. Ik doe zakelijk heel veel met DELL en ik moet zeggen ik niet meer anders. Zakelijk dan. Prive heb ik net een Duron 650 en een KT7-Raid gekocht.

Verwijderd

Dell?, waarom Dell?, en waarom geen Dell, en daarmee bedoel ik elk A-merk, dat is toch niet interessant? Stel je compu nou gewoon af op je eigen behoeften en je hebt veel meer pc dan een "dozenschuiver" je bieden kan. Waarom Dell? Heb je geen kloten verstand van computers neem dan een A-merk, en waarom,het "werkt" gewoon!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Een vriend van me had een PC bij de Dell besteld. P3-450, 128 meg, 17", 13.6 GB, tiptop, maar een Ati Rage Pro 8 mb erin.... Bagger dus.... Dus hij koopt een GeForce, vette crashes. Hij mailen naar Dell... Antwoord: tsja dat wordt niet ondersteund, blabla, wat je er zelf in zet is jouw zaak, red je maar...
Nou lekker dan...
Ik zou niets kopen zonder het gezien te hebben.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik zweer bij het merk Dell.. Op de zaak gebruiken we Dell werkstations en een Dell Server.. Ik heb zelf een Dell Inspiron 7500 laptop; beter kun je volgens mij niet krijgen.. zeer stabiel en betrouwbaar..

En de service is ook perfect !!
Dus de keuze lijkt me duidelijk !!

Verwijderd

Dell=aanrader, Op mijn werk een Dell P3 450 met NT, die is in een jaar misschien drie keer gecrasht. Thuis een Dimension T500 met Win98SE en Linux, zeer stabiel, in een half jaar twee vastlopertjes, eentje na het indrukken van de Windows Update (die shortcut is inmiddels ook verwijdert Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)en een keer na het teveel sjorren aan het tijdsbalkje van de WindowsMediaPlayer met een avi.

hd: MaxtorDiamond 13,6
video: ook die dell NVIDIA TNT2 32MB, prima kaart

Verwijderd

Dell is inderdaad goed, maar beter is volgens mij om je computer zelf in elkaar te zetten met A-merk top onderdelen.
A) Dan weet je waar je voor betaald
[Xtra Belangrijke mode]
B) Veeeeeeeeeeeeeeel Goedkoper
[/Xtra belangrijke mode]

Als je er zelf niet zoveel van afweet laat je hem in elkaar knutselen door een of ander handig harrie zaakje of vraag gewoon veel op het hardware forum.
En over ondersteuning de websites waar je je spul los koopt geven ook goede ondersteuning.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

---> Hardware

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Dellen zijn in principe goede bakken, ze stoppen er wel altijd a-kwaliteit spullen in,
er is alleen een nadeel je moet ze in de configuratie gebruiken waarin je ze koopt en niets anders, doe je dat dan heb je een goed stabiel systeem met hele goede ondersteuning,
doe je dat niet, dan heb je een probleem aangezien dell dit niet ondersteund en zich er ook niet in verdiept geen driver updates doet en het allegrootste nadeel, de bios zuigt vaak gebruiken ze een f ander custom bios waarin je niets kunt tweaken . Heb ook een keer meegemaakt dat er een moederbord in zat met ata 66 ondersteuning, maar prop je zo'n schijf erin dan is er no way dat je de ata 66 kunt inschakelen want die stond dus standaard uit en verwacht dan ook geen hulp van dell conclusie dell ok voor tweakers: NEE
del ok voor simpel thuisgebruik: ZEKER !

Beste film ooit

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Nvidia gaat vanaf eh nu ongeveer ook zelf kaarten maken trouwens, maybe leuk om te weten maybe Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1