Toon posts:

Updates werken niet, Internet wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire 7720G die helemaal goed in staat is maar opeens 2 weken terug probeerde ik mijn antivirus te updaten maar hij geeft mij steeds aan van een verbindings fout (dat hij geen internet vind) terwijl draadloos internet het gewoon doet.. dus ik dacht meteen dat het een fout is van mijn antivirus ( Trend Micro Internet Security) dus had ik hem verwijderd en een andere antivirus geinsteleerd waarbij hetzelfde probleem weer aangeeft. En op een dag kreeg ik een windows update , dus wou ik die updaten en dat ging zelfs ook niet zo is het ook met laatste msn update ik word daar helemaal gek van :(
nu kan ik niks meer updaten :/ ...
heeft iemand ook zo'n probleem ?
Kan iemand helpen ?
_/-\o_

Alvast bedankt
Chris

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Ik denk dat dit een instelling ergens is die gewijzigd is. Ik ben er niet zo in thuis, maar ik zou alle netwerkinstellingen in ieder geval eens doorlopen. Verder, welke browser gebruik je voor het internet?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb ooit een soortgelijk geval gehad, waarbij ik wel internetpagina's kon bekijken, maar andere dingen via het internet niet kon doen, zoals windows update. Bleek dat ik een proxy had ingesteld in mijn internet explorer welke niet goed was. Firefox keek daar niet naar, aldus kon ik gewoon surfen, maar blijkbaar kijken sommige programma's er wel naar, zoals windows update... (proxy verwijderd, alles werkte weer prima)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel willen weten hoe je netwerkinstellingen op standaard kunt zetten. :p
maar wat is proxy ??
en hoe verwijder je dat??

alvast bedankt

Chris

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:04
Het kan ook de Conficker worm zijn?

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-03 22:19
Maaark schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:09:
Het kan ook de Conficker worm zijn?
Dit is best mogelijk inderdaad.

@TS: Hier kan je tooltje downloaden waarmee je scannen of je besmet bent met Conficker worm

http://www.bdtools.net/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-03 14:55

r0b

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:03:
Ik zou wel willen weten hoe je netwerkinstellingen op standaard kunt zetten. :p
maar wat is proxy ??
en hoe verwijder je dat??

alvast bedankt

Chris
Disable proxy: Open IE, ga naar Tools > Internet Options > Connections > LAN settings > Zorg dat "Use a proxy server..." leeg is en uitgevinkt staat.

Netwerkinstellingen zouden het kunnen zijn, maar lijkt mij sterk als surfen wel werkt. Desondanks zou je je DNS-gegevens even na kunnen lopen en je hosts file checken, just to be sure.

- Open Notepad
- File > Open: C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts.

Deze hoort alleen een entry te hebben voor 127.0.0.1, (en ::1 als je IPv6 gebruikt / geinstalleerd hebt)
code:
1
127.0.0.1       localhost

Vervolgens nog even de DNS gegevens checken: Start > Control panel > Network Connections > De juiste verbinding zoeken > Rechtermuisklik, 'Properties' > Dubbelklik op 'Internet Protocol (TCP/IP)', wat staat hier in ingevuld? Of staan beide vakjes op 'Obtain ... automatically?" (Automatisch verkrijgen)?
Post ook eens het resultaat van Start > Run > cmd > OK > nslookup windowsupdate.microsoft.com ?

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 15-03-2009 12:19 ]

Pagina: 1