Seat Ibiza 6L + Alpine Radio = gleuf in middenconsole :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe radio in mn seat ibiza 6L (2002) gebouwd. Er zat een originele seat radio in (Seat Alana radio). Deze sloot naadloos aan op mijn interieur door het niet standaard rechte front, maar had niet de gewenste specificaties (geen mp3 / geen bluetooth. Daarom heb ik deze vervangen door een Alpine CDE-130bt met bluetooth parrot carkit.

(voorbeeld van radio alana, niet mijn exemplaar)
http://i161.photobucket.c...5_edited.jpg?t=1237067573

Na veel geworstel om de draden weg te werken is het gelukt om de radio geplaatst te krijgen. Echter sluit deze niet naadloos aan op de middenconsole en valt eigenlijk te diep. Onder de radio zit namelijk een opbergbakje en de radio sluit aan de onderkant niet goed aan. De radio zit bevestigd zoals het moet, met het ijzeren framepje tegen de daarvoor bestemde aanslagen, maar lijkt toch te diep te zitten.

Het resultaat: (waarschuwing: de foto is een beetje brak en met flits)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2co0fep.jpg

Wat kan ik doen om het geheel beter aan te laten sluiten? Zijn hiervoor opzetstukjes / andere radio omlijstingen verkrijgbaar? Om de radio heen zit een losse sierlijst, die standaard bij de radio zit, zijn hier dikkere varianten van verkrijgbaar? Want ik vermoed dat ik vast niet de eerste ben met dit probleem, maar kan helaas geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:26
Van veel auto's met standaard radio's zijn specifieke raamwerken verkrijgbaar waarmee 3rd-party autoradio's passend kunnen worden gemaakt. Dergelijke raamwerken zijn bij de dealer verkrijgbaar. De dealer al gebeld?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
argro schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:01:
Van veel auto's met standaard radio's zijn specifieke raamwerken verkrijgbaar waarmee 3rd-party autoradio's passend kunnen worden gemaakt. Dergelijke raamwerken zijn bij de dealer verkrijgbaar. De dealer al gebeld?
Nope, zaterdagavond was ie niet open. Maar zal het van de week eens proberen! Thanks voor de tip iig! Heb je een idee wat zo'n raamwerkie kost? De dealer kennende weer schofterig duur voor een stukkie plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

zandpaddo schreef op zondag 15 maart 2009 @ 08:50:
[...]

Nope, zaterdagavond was ie niet open. Maar zal het van de week eens proberen! Thanks voor de tip iig! Heb je een idee wat zo'n raamwerkie kost? De dealer kennende weer schofterig duur voor een stukkie plastic.
Heb een tijd het vorige model ibiza gereden en ik denk dat je het antwoord wel op http://www.teamibiza.net/forum/ kunt vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik heb in mijn DIN(2) frame van die koperen stripjes meegeleverd gekregen. Die bevestig je aan je radio met verzonken boutjes en zo stel je precies de diepte in :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
paQ schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:32:
Ik heb in mijn DIN(2) frame van die koperen stripjes meegeleverd gekregen. Die bevestig je aan je radio met verzonken boutjes en zo stel je precies de diepte in :)
Koperen stripjes zaten er volgens mij niet bij, ik heb wel 4 boutjes erbij gekregen. Kon ook niet vinden in de installatiehandleiding waar die voor dienden, misschien idd wel om extra ruimte te creeren. Nog maar eens ff de handleiding doorspitten.....

edit:

Boutjes zijn voor japanse auto's volgens de handleiding, waarbij een extra beugeltje aan beide kanten op het frame moeten worden gemonteerd met 2 schroefjes. Die beugeltjes zitten echter niet bij de radio, maar zijn waarschijnlijk merk specifiek.

screenshot uit manual:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qntwep.jpg

Misschien dat ik ook wel van die beugeltjes moet hebben. Die zitten echter niet bij mn auto en ook niet op de vorige radio.

[ Voor 31% gewijzigd door zandpaddo op 15-03-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

zandpaddo schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:42:
[...]

Koperen stripjes zaten er volgens mij niet bij, ik heb wel 4 boutjes erbij gekregen. Kon ook niet vinden in de installatiehandleiding waar die voor dienden, misschien idd wel om extra ruimte te creeren. Nog maar eens ff de handleiding doorspitten.....

edit:

Boutjes zijn voor japanse auto's volgens de handleiding, waarbij een extra beugeltje aan beide kanten op het frame moeten worden gemonteerd met 2 schroefjes. Die beugeltjes zitten echter niet bij de radio, maar zijn waarschijnlijk merk specifiek.

screenshot uit manual:

[afbeelding]

Misschien dat ik ook wel van die beugeltjes moet hebben. Die zitten echter niet bij mn auto en ook niet op de vorige radio.
toon volledige bericht
Is vrij standaard inderdaad; vroeger (< 10 jaar geleden) loste je dat vaak op met een metalen omhulsel om de radio heen, zoals hier (of hier :P )

Te koop o.a. hier (UK)

http://www.deals-on-ice.c...fo&cPath=9&products_id=73
larger image
Replacement Stereo Cage for Alpine Car Stereo
£8.99
Replacement Stereo Cage for an Alpine Car Stereo.

Our range of Car Stereo Cages enable new head units to be installed quickly and easily into your vehicles dashboard.

Add to Cart:

* Model: ALPINE STEREO CAGE

[ Voor 25% gewijzigd door r0b op 15-03-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
r0b schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Is vrij standaard inderdaad; vroeger (< 10 jaar geleden) loste je dat vaak op met een metalen omhulsel om de radio heen, zoals hier
Dat metalen omhulsel heb ik er nu in/om zitten, maar die haakt te diep in het dashboard waardoor de radio dus te ver naar achteren valt. Ik gok dus dat ik van die beugeltjes moet hebben, maar de dealer kan me daar vast meer over vertellen.

(dat omhulsel was er dus al bijgeleverd)

[ Voor 3% gewijzigd door zandpaddo op 15-03-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Er is dus geen oplossing voor, aldus de Seat dealer in Eindhoven. Ik heb het nu houtje touwtje opgelost:

Benodigdheden:
- Een aantal tegelzet "kruisjes" (4-6mm doorsnee)
- Secondenlijm
- Din frame van de radio (Voorbeeld: http://www.deals-on-ice.c...p?main_page=index&cPath=9 )

Aanpak:
- Knip telkens 2 pootjes van de kruisjes af -> resultaat kruisjes worden "balkjes"
- Plak de balkjes rondom, tegen het randje van het frame wat geleverd wordt bij de radio
- 10 minuten laten drogen
- Inbouwen maar!

Resultaat:
Radio staat 4-6 mm naar voren.

Ik heb kruisjes met een dikte van 4mm gebruikt, 6mm zou beter geweest zijn denk ik. Als het front er niet op zit zie je nog een klein gleufje, maar met front zit ie optisch perfect.
Pagina: 1