Toon posts:

Koe op linux howto ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die tar geplaats in de /tmp, hoe krijg ik die aan de praat? ben geen kenner daarom

Verwijderd

eerst uitpakken met tar -zxvf bestandsnaam_van_dnet_client

cd /pad/naar/de/client
in jou geval /tmp
./dnetc

je ziet niks, de client draait op de achtergrond (te checken met het commando top)

Wil je wel de output zien doe dan ./dnetc --noquiet

tip: gebruik mc.. maakt alles een stuk makkelijker...

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt, bedankt, enig idee hoe ik die automatisch kan starten bij inloggen van elke user ?

Verwijderd

/pad/naar/dnetc/ecexutable
zetten in het bestandje /etc/rc.d/rc.local
dan start hij al op bij het opstarten van de machine, dus zelfs als er niemand aanlogt.

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Misschien handig als je een keertje ./dnetc -config doet. Nu staat er waarschijnlijk niet je eigen email address in maar die van dnet. En dat is niet zo goed voor DPC

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 01:34 schreef Webrunner het volgende:
/pad/naar/dnetc/ecexutable
zetten in het bestandje /etc/rc.d/rc.local
dan start hij al op bij het opstarten van de machine, dus zelfs als er niemand aanlogt.
Das niet zo netjes om het opstarten van de client in rc.local te zetten.
Beter is om m toe te voegen aan /etc/rc.d/init.d (dit geldt in ieder geval voor RH, andere distibuties kunnen een andere bestandsstructuur gebruiken.)en vervolgens een link te plaatsen in de runlevels of choice.
Mijn machine thuis staat momenteel uit, anders had ik je ook nog met de files kunnen helpen. Dnet heeft er ook wel de nodige infoi over

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Ik laat het koetje zichzelf wel ergens inzetten. Eerst ff configgen en dan met ./dnetc -install auto laten starten

dnetc-uninstall haalt hem dan uiteraard weer weg.
Pagina: 1