Ik heb regelmatig last van corrupte media bestanden, foto's, mp3's en video's en ik ondanks dat ik nieuwe harddisks heb, krijgen ze allen na verloop van tijd last hiervan, soms is het maar 1 bestand van de 10.000 die corrupt raakt, echter loopt het windowssysteem er wel weer op vast en erger je je rot hieraan. Zeker als je ook de corrupte bestanden al een tijdje backupt en denkt dat dit goed gaat.....dus niet, de corrupte bestanden backup je dan ook.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om op 1 schijf, dus zonder parity-raid en extra harddisks, dit te voorkomen.
Eventueel is er in combinatie met ntfs iets met parity te doen?
Is er binnen NFTS een optie aan te zetten dat dit bijna niet meer voorkomt? De meeste data staat op ntfs, de gebruikte systemen zijn vista business, vista ultimate en xp professional, en deze zijn met officiele licentie.
Ik begin er een beetje zat van te worden dat na een jaartje er altijd weer data kapot is.. Backuppen op dvd oid is geen optie aangezien het teveel data is en deze ook continu wordt aangevuld.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om op 1 schijf, dus zonder parity-raid en extra harddisks, dit te voorkomen.
Eventueel is er in combinatie met ntfs iets met parity te doen?
Is er binnen NFTS een optie aan te zetten dat dit bijna niet meer voorkomt? De meeste data staat op ntfs, de gebruikte systemen zijn vista business, vista ultimate en xp professional, en deze zijn met officiele licentie.
Ik begin er een beetje zat van te worden dat na een jaartje er altijd weer data kapot is.. Backuppen op dvd oid is geen optie aangezien het teveel data is en deze ook continu wordt aangevuld.