Ik ben bezig een kleine image swap functie te maken zodra je met je muis over een image heen gaat.
Nou zit mijn functie al bijna in elkaar maar kan een probleem maar niet takelen.
mijn functie:
op de regel:
[
Krijg ik constant de melding: Fout: images[i] is undefined. Terwijl als ik deze met een alert in de regel ervoor laat tonen, deze er wel is. Ik kan bijvoorbeeld ook wel met een alert de huidige src tonen.
Waar komt dit door en wat doe ik fout?
Nou zit mijn functie al bijna in elkaar maar kan een probleem maar niet takelen.
mijn functie:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function prepareMenu() { if (!document.getElementById) return false; if (!document.getElementById("menu")) return false; var menu = document.getElementById("menu"); var images = menu.getElementsByTagName("img"); for (var i=0; i< images.length; i++) { var menuitem = images[i].getAttribute("rel"); if (menuitem == "menuitem") { images[i].onmouseover = function() { images[i].src = "images/test.jpg"; } } } } |
op de regel:
[
JavaScript:
1
| images[i].src = "images/test.jpg"; |
Krijg ik constant de melding: Fout: images[i] is undefined. Terwijl als ik deze met een alert in de regel ervoor laat tonen, deze er wel is. Ik kan bijvoorbeeld ook wel met een alert de huidige src tonen.
Waar komt dit door en wat doe ik fout?