Ik heb de laatste tijd last van heel veel BSOD's(na een nieuw moederbord). Ik dacht dus aan drivers en ik heb het een en anders aan OS'en opnieuw geïnstalleerd(x86 en x64 beide gehad). Ik had voor het vervangen van mijn mobo nog mijn geheugen getest en er waren geen fouten uitgekomen(Memtest86). Ik heb dat nu dus weer gedaan en bij het eerste reepje had ik 382 fouten na een uur en bij de andere 42 fouten(memtest86+, ik weet niet of het daardoor kan komen). Dit is dus flink een aantal fouten en het lijkt mij dus dat ze hartstikke dood zijn:P. Maar nu keek ik net even bij google en ik las dat als je het voltage wat verhoogt dat er een mogelijkheid was dat er niets aan de hand was. En aangezien mijn moederbord ook al niet herkende dat deze op 1066 mhz moest draaien(deed de vorige wel) dacht ik van, misschien zijn de voltages ook wel verkeerd ingesteld.
Is dit een reële gedachte of niet?
ik heb de GeiL 4 GB DDR2-1066 GX24GB8500C5UDC (2x 2GB)
---
Nog een extra vraagje, de BSOD's komen vaak ik spellen, het lijkt mij eigenlijk sterk dat ze allemaal van het geheugen komen, is er een programma die de grafische kaart kan controleren op fouten (een HD4850)?
Is het nodig dat jullie een foto zien van de memtest pagina? bijna alle fouten zitten in test 5.
Is dit een reële gedachte of niet?
ik heb de GeiL 4 GB DDR2-1066 GX24GB8500C5UDC (2x 2GB)
---
Nog een extra vraagje, de BSOD's komen vaak ik spellen, het lijkt mij eigenlijk sterk dat ze allemaal van het geheugen komen, is er een programma die de grafische kaart kan controleren op fouten (een HD4850)?
Is het nodig dat jullie een foto zien van de memtest pagina? bijna alle fouten zitten in test 5.
[ Voor 3% gewijzigd door Marnixzzz op 14-03-2009 21:27 ]