Toon posts:

[2003/XP] GPO software deployment event:119*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers bezoekers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik zou graag OpenOffice.org willen distribueren naar een werkstation via een group policy. Ik heb dit al eens vaker gedaan maar helaas lukt het me nu niet meer. Als ik de client aanmeld dan zie ik in een flits dat hij probeert om de software te installeren maar helaas lukt het niet. Als ik de opdracht gpresult gebruik zie ik dat de policy wel in gebruik is. Andere policy's werken wel normaal. De software deployment policy heb ik als Computer configuration policy op de OU waarin de test computer staat gezet. Heb hem ook geprobeerd om hem op gebruikersniveau uit te rollen maar helaas werkt dit ook niet.

Op de share \\192.168.1.24\software\ heeft de gebruikersgroep everyone alle rechten.
Ik heb op de server de Security wizard gedraaid voordat ik aan de deployment begon. Ik had het idee dat het hier aan kon liggen. Ik heb nog tijdelijk de firewall op de server en de client uitgeschakeld. Helaas werkte het toen nog niet. Op internet heb ik wel een aantal oplossingen kunnen vinden helaas kan ik hier geen oplossing uit halen:
http://www.eventid.net/di...re%20Installation&phase=1
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=319356
http://www.appdeploy.com/...22007&mpage=1&key=&#22007
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc783635.aspx

De server geeft de volgende foutmelding in de eventvwr:
code:
1
2
3
4
5
6
7
source Software Installation
Event 119

Software Installation encountered an unexpected error while reading from the MSI file 
\\192.168.1.24\software\OpenOffice-org3\openofficeorg30.msi.  The error was not serious 
enough to justify halting the operation.  The following error was encountered: 
The operation completed successfully.

Het werkstation geeft de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
event:108
source:Application Management
Failed to apply changes to software installation settings.  
Software changes could not be applied. A previous log entry with details should exist.  
The error was : The installation source for this product is not available.  
Verify that the source exists and that you can access it.

code:
1
2
3
4
Event: 1085
Source: Userenv
The Group Policy client-side extension Software Installation failed to execute. 
Please look for any errors reported earlier by that extension.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Server os:Windows Server 2003
Client:Windows XP

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 21:16 ]

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb exact hetzelfde probleem, heb al verschillende msi pakketjes geprobeerd, de share is prima te bereiken, de server en het werkstation zien elkaar. Ook heb ik de firewall zowel op server alsook op het werkstation uitgeschakeld, in de rechten (zowel SMB als NTFS) staat Everyone op full control ingesteld.
Gpupdate gerunt en hij pakt de policy op, hij wil alleen het pakketje niet installeren. Krijg exact dezelfde 'events' als de TS.
Ook zou de oplossing zijn om in een policy de volgende setting in te schakelen: "Always wait for the network at computer startup and logon"
Helaas heeft dit ook niks uitgehaald.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
This warning appears when an MSI application assigned from GPO is using a different language than the Advanced tab of Control Panel\Regional Settings\. As a result the MSI application does not install.
Bron

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 14-03-2009 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze link staat ook al in de startpost vermeld. Helaas is dit geen oplossing.
Da-WiZZy0n welkom bij de club ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 21:45 ]

• Turdie
Is Windows Installer 3.1 geinstalleerd?
Is de Default Domain Security Policy gelinked aan het domein?

Zie ook hier Event ID 108 Source Application Management

• Da-WiZZy0n
shadowman12 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:23:
Is Windows Installer 3.1 geinstalleerd?
Is de Default Domain Security Policy gelinked aan het domein?

Zie ook hier Event ID 108 Source Application Management
Ik ga erachteraan, bedankt voor de reactie..

• Da-WiZZy0n
Het heeft dus allemaal niks geholpen, er stond inderdaad nog geen Windows Installer 3.1 op, nu wel..
Krijg nog steeds dezelfde meldingen helaas..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de Windows Installer geinstalleerd en de hele lijst met oplossingen uit de link van shadowman12 geprobeerd. Helaas zonder resultaat ;( .

• Turdie
Of er is een probleem met Group Policy's:
Dan kun je dit tooltje eens draaien om dat uit te sluiten
Dcgpofix (zet de default systeem policy's weer terug op hun default waardes,deze tool niet draaien als je daar belangrijke aanpassingen in hebt gedaan)

Of er is een probleem met de permissies op de directory waar je bestanden vandaan haalt, houd rekening ermee dat machine accounts op die directory permissies moet hebben. Is dat het geval?

Wat voor OS hebben we het hier trouwens over?
Heb je dit topic gebruikt om het in te stellen:
[Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 14-03-2009 23:10 ]

• Da-WiZZy0n
Het is me uiteindelijk na uren aankloten gelukt !

Geen enkele oplossing beschreven op internet hielp. Maar na het instellen van DFS (Distributed File System) door de map waarin de te deployen software stond erin te zetten, werkte het..

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu ook gelukt met de oplossing van Da-WiZZy0n.
shadowman12 en Da-WiZZy0n bedankt voor de hulp _/-\o_ .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 00:58 ]

• Turdie
Dan is er blijkbaar toch iets mis geweest met de rechten permissies. Ik vermoed dat directory waarin de software stond, dat ie niet geshared was, dat is namelijk wel een vereiste. Als je DFS instelt, share je namelijk ook een directory.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 15-03-2009 01:45 ]

• Da-WiZZy0n
shadowman12 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 01:16:
Dan is er blijkbaar toch iets mis geweest met de rechten permissies. Ik vermoed dat directory waarin de software stond, dat ie niet geshared was, dat is namelijk wel een vereiste. Als je DFS instelt, share je namelijk ook een directory.
De share stond toch echt goed, heb 't nog getest vanaf 't workstation.. Ik kon het msi pakket gewoon handmatig installeren vanaf de locatie.. Alles is een paar keer nagelopen, zoals ik al in een post eerder zei stonden, zowel bij SMB als bij NTFS, de permissies van 'Everyone' op full control.

Dus het is me werkelijk een raadsel waarom 't nu via DFS wel werkt..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een share waarop Everyone staat is nog steeds niet toegankelijk voor "Domain computers" of COMPUTER$ vziw :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Da-WiZZy0n
sanfranjake schreef op zondag 15 maart 2009 @ 08:34:
Een share waarop Everyone staat is nog steeds niet toegankelijk voor "Domain computers" of COMPUTER$ vziw :)
Dat wist ik inderdaad niet zeker, maar ik had voor de zekerheid Domain Computers ook full control gegeven bij smb en ntfs, dus daar zou 't ook niet aan kunnen liggen..
Kan dat COMPUTER$ nog eens proberen..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mwah COMPUTERNAME is als het goed is lid van Domain Computers, ik heb het nog nooit anders gezien :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Da-WiZZy0n
sanfranjake schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:16:
Mwah COMPUTERNAME is als het goed is lid van Domain Computers, ik heb het nog nooit anders gezien :P
Het werkstation stond in elk geval gewoon onder Domain Computers, dus dat was idd het probleem niet.. Het zal wel een Microsoft raadseltje zijn waarom 't niet werkt. :+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op zondag 15 maart 2009 @ 08:34:
COMPUTER$ is gewoon een 'User' die binnen de Everyone (eigenlijk Authenticated Users) valt? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1