Beste mede devvers,
Ergens in een stukje facturatie software gebruik ik het WebBrowser (Windows forms bij de hand, gemakkelijk en gratis) object om HTML facturen te printen. Het betreft een simpel stukje HTML zonder script in een string variabele. De volgende code wordt altijd synchroon uitgevoerd (en dat gaat meestal goed).
Ik doe dat als volgt:
Eenmalig:
- Instancieer een WebBrowser object (in memberveld).
Per factuur object:
- Zet ScriptErrorsSuppressed op true.
- Roep WebBrowser.Document.OpenNew(False) aan.
- Roep WebBrowser.Document.Write(String.Empty) aan.
- Roep WebBrowser.Document.Write(string var met html) aan.
- Roep WebBrowser.Print() aan.
Nogmaals, dit gaat 99 van de 100 keer goed. Maar heeel af en toe krijg ik de volgende fout:

PS WebBrowser object is niet zichtbaar, zit ergens in library en niet op een formulier.
Iemand enig idee waar dit vandaan komt?
Getest en niet-reproduceerbaar bevonden (lijkt compleet random) op de volgende platformen:
Windows XP met IE7
Windows 2003 met IE7
Ergens in een stukje facturatie software gebruik ik het WebBrowser (Windows forms bij de hand, gemakkelijk en gratis) object om HTML facturen te printen. Het betreft een simpel stukje HTML zonder script in een string variabele. De volgende code wordt altijd synchroon uitgevoerd (en dat gaat meestal goed).
Ik doe dat als volgt:
Eenmalig:
- Instancieer een WebBrowser object (in memberveld).
Per factuur object:
- Zet ScriptErrorsSuppressed op true.
- Roep WebBrowser.Document.OpenNew(False) aan.
- Roep WebBrowser.Document.Write(String.Empty) aan.
- Roep WebBrowser.Document.Write(string var met html) aan.
- Roep WebBrowser.Print() aan.
Nogmaals, dit gaat 99 van de 100 keer goed. Maar heeel af en toe krijg ik de volgende fout:

PS WebBrowser object is niet zichtbaar, zit ergens in library en niet op een formulier.
Iemand enig idee waar dit vandaan komt?
Getest en niet-reproduceerbaar bevonden (lijkt compleet random) op de volgende platformen:
Windows XP met IE7
Windows 2003 met IE7
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 20:30 ]