Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal is als volgt:

Ik heb mijn laptop nu vier jaar. De eerste 3,5 jaar heeft hij zonder enig mogelijk probleem gefuncioneerd. Maar nu het probleem, ik kreeg een blauw scherm met Fab35. Laptop weggebracht, de zaak heeft er een nieuwe harde schijf in gezet en alles opnieuw geinstalleerd. Hij liep weer als een zonnetje. Tot 5 weken terug ik opnieuw een blauw scherm kreeg met een ernstige fout in Windows.

Meteen de laptop terug gebracht en alles weer opnieuw erin laten zetten. Twee weken later, weer hetzelfde probleem, laptop terug gebracht, alles weer opnieuw erin.

Nu heb ik tot vier keer toe hetzelfde riedeltje gehad. Steeds een ernstige fout in Windows, blauw scherm, en hij gaat het steeds slechter doen. Nu doet ie het voor de vijfde keer, weer blauw scherm. En opnieuw zou het dus weer de harde schijf moeten zijn. Ik heb m nog niet weggebracht, omdat het me net gebeurde. En ik er wel een beetje irritant van word steeds alles te moeten laten vervangen.

Ik ben zelf compleet een computerleek. Ik heb in die weken niks nieuws of aparts gedownload of geinstalleerd. En het rare is, de laatste keer deed m'n laptop bij de computerzaak gewoon zijn werk, maar bij mij geeft hij nu weer blauw scherm.

Het gaat om een ongeveer vier jaar oude Acer travelmate 4101WLMi.

Nu is dus mijn vraag, wie heeft enig idee wat het kan zijn?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rondje memtest draaien, hardeschijf testen met programmatje van fabriek en kijken hoe warm hij word.

Owja, en even melden wat voor blauw scherm je krijgt, hier staat meestal nuttige info in.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:55:
alles weer opnieuw erin laten zetten.
Groetjes
Wat bedoel jij hiermee, windows er opnieuw op laten zetten of onderdelen laten vervangen, wat heb je naast de harde schijf laten vervangen?

wat bedoel je met steeds slechter doen, na een error doet hij het af en toe weer, maar steeds minder vaak goed, of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een computerleek... In de zaak hebben ze hem alle mogelijke testen laten draaien, en die doorliep hij prima. Alleen als ik thuis er ook maar wat mee doe, heb ik het blauwe scherm te pakken.

Het blauwe scherm is binnen no time weer weg omdat ie dan gaat herstellen of zo of gewoon afsluit.

Kernel_Data_Inpage_error
Multi ( O) disk ( O) rdisk ( 0 ) Partition (1)
windows\system32\config\system beschadigd

Is alles wat ik zo snel over kon typen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:09:
[...]

Wat bedoel jij hiermee, windows er opnieuw op laten zetten of onderdelen laten vervangen, wat heb je naast de harde schijf laten vervangen?

wat bedoel je met steeds slechter doen, na een error doet hij het af en toe weer, maar steeds minder vaak goed, of bedoel je wat anders?
Ik bedoel daarmee, een nieuwe harde schijf en opnieuw Windows XP erop.

En na een blauw scherm doet hij het weer, maar daarna komt het blauwe scherm steeds vaker tot de laptop het zo goed als niet meer doet. Wat nu dus al na drie keer gebeurd is. Ik breng m aanstaande dinsdag sowieso weer weg, want zo kan ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wel zeker dat de schijf vervangen is en niet gewoon opnieuw geformatteerd, klinkt als een stervende harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This Stop message indicates that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory. This Stop message is usually caused by a bad block (sector) in a paging file, a virus, a disk controller error, or failing RAM. In rare cases, it is caused when nonpaged pool resources run out. It is also caused by defective hardware.

Kan dus van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kreeg een rekening van 170 euro of zo voor een nieuwe harde schijf. Nu weet ik niet of dat veel is of weinig. De mensen daar hebben me verteld dat hij vervangen is, dus daar vertrouw ik dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Blauwe scherm kan ook dooe software komen?
Kan door defecte hd komen?
Kan door defecte moederbord komen, die bijvoorbeeld de hd defect maakt, indien deze elke keer defect is.

Dus je moet gaan testen.

Dus hd testen in een andere pc, en checken met hd tune, dan zie je of er oppervlakte defect is.
Software, alles schoon erop zetten, zo min mogelijk installeren, en testen, dan een beetje installeren, weer testen, etc. Niet op internet gaan ivm hacken/virussen.

Wat heb je allemaal geinstalleerd, waar heb je het vandaan?

Misschien een tijdje ubuntu installeren om te kijken of deze wel werkt.

FAQ lezen van deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:44

Tys

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:19:
Nou, ik kreeg een rekening van 170 euro of zo voor een nieuwe harde schijf. Nu weet ik niet of dat veel is of weinig. De mensen daar hebben me verteld dat hij vervangen is, dus daar vertrouw ik dan op.
Zoals Blackspot al aangeeft kan de oorzaak uit verschillende hoeken komen, gezien de problemen zich nog steeds voordoen na het vervangen van de harde schijf (waarvoor de prijs die je heb betaald wel erg hoog is) kan het best zijn dat de harde schijf nieteens de oorzaak is.

Zeker bij een 4-jaar oude machine is het lastig de oorzaak te vinden, je kan overleggen met je 'zaak' of ze nog iets voor je kunnen betekenen, maar met de prijskaartjes kan je beter langs de mediamarkt rennen voor een nieuwe.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:19:
Een nieuwe harde schijf kost weinig meer dan 50 euro, maar ze moesten windows er ook opnieuw opzetten, en dan kunnen ze uurtarief rekenen of een standaardprijs.
Ik ken een winkel waar ze daarvoor 100 rekenen, dus die 170 euro kan wel kloppen.
Duur, maar zonder nieuwe harde schijf wel heel erg duur.

Maar voordat ze nu weer de harde schijf gaan vervangen, vraag eerst even een opgave van de kosten, een 4 jaar oude laptop kan heel veel mankeren.
Als nu weer de harde schijf kapot is dan is er meer aan de hand, dan kan het moederbord of de voeding ook kapot zijn.
Simpelweg windows eropnieuw op zetten is ook een kortetermijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Met Tyson ^

Hoeveel tijd en energie wil je steken in een aflopende zaak? Het is onzeker te zeggen hoe veel kosten en tijd er in gaan zitten voor deze machine weer goed werkt. Laat staan hoe lang het duurt voor het volgende onderdeel ter ziele gaat. Voor rond de 400 a 500 euro is er een nieuwe te krijgen die dezelfde functies kan vervullen. Compleet met verse garantie.

Gerekend met een uurloon van 50 euro kan de lokale computerboer er nog drie uur aan besteden en 150 euro aan onderdelen in stoppen (dat is niet veel) voor het verschil is bereikt.

Kies eieren voor je geld, en haal een nieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door hans_lenze op 14-03-2009 21:28 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webcrusader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 15:33

Webcrusader

Webcrusader[NL]

Een nieuwe kopen voor 600 kan. Maar misschien is het een klein probleempje. Laat de computer winkel er eens naar kijken. Mochten ze je weer terug sturen dan zou ik er iemand bijhalen die het wil proberen ;)

Een nieuwe laptop kopen kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet niet dat hij geen garantie heeft, er naar laten kijken kost dus geld. Weinig winkels doen dat gratis.
Dus je steekt er steeds meer geld in en uiteindelijk is het te laat en moet je wel een nieuwe kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij sterf je ide\s-ata controller .

testen kan je zelf ook .
Pak een linux live cd (deze gebruik alleen de cd rom speler)
Haal de hd er uit en test dan het hele systeem door uren dat ding aan te laten.

Heb je dan geen problemen dan je hd weer aan sluiten .
Dan lekker dingen op de hd zetten of misschien de linux instal gebruiken .
Gaat het dan fout dan is de hd kapot is maar misschien de ide\s-ata kabel die kapot is .
Kan is groot dat en een ide\s-ata kabel is die misschien bij bewegen van de laptop de draad breuk connect of niet connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Laptops ondergaan continue krachten en printplaten worden continue geplooid. Op een gegeven moment worden de haarscheurtjes voldoende groot, dat je meest vage klachten krijgt.

De harde schijf kan bv tikken en je moet een klop geven zodat er data gelezen wordt en je wordt eventjes van een minuten durende vastloper verlost. Na veel problemen heb ik zo'n harde schijf aan een desktop gehangen, de harde schijf is blijkbaar volledig gezond zodat haarscheurtjes in het moederbord de schuldige is.

Geluid kan kraken tot zelfs blokkeren. Een workaround was de laptop zodanig plooien totdat de haarscheurtjes dicht geduwd werden en geluidsignalen kan door de printbanen verzonden worden.

De combinatie van deze 2 vaststellingen zorgt ervoor dat het moederbord zeer verdacht is. Test de harde schijf in een desktop om de schijf uit te sluiten.

Laptop zonder garantie betekent laptop in de vuilnisbak. Laptops gaan altijd stuk en je moet bij de fabrikant voor de onderdelen zijn. De fabrikant zal een poot proberen uit te draaien door bv 400 euro voor een moederbordje vragen. 1 jaar garantie is 1 jaar laptop gebruiken. 2 jaar garantie is 2 jaar ... en 3 jaar garantie is 3 jaar ... De truc is dus de laptop op tijd verkopen en de haarscheurtjes is andermans probleem. Dit maakt ook duidelijk waarom je geen tweedehandse laptop koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Mijn eerste gedachten zeggen: geheugen defect..
Voor zover ik uit je berichten op kan maken, ga je naar 1 winkel. Ga eens naar een andere winkel en leg hun het probleem voor van de laptop. Als zij er met het onderzoeken ontdekken dat het toch wel een duur geintje gaat worden, ga je dan serieus afvragen of je niet beter een nieuwe laptop kan kopen (voor een euro of 500/600 heb je tegenwoordig al een mooi en snel ding!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

pcprutser schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:55:
Mijn eerste gedachten zeggen: geheugen defect.
Of de verbindingen naar het geheugenslotje. Ik heb met 9 RMA's behoorlijk wat problemen in het wild mijn laptop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:34

alm

Heb je geen handige vriend of kennis in de buurt, met een technische achtergrond op gebied van electronica of computertechniek? Of ga inderdaad eens naar een andere computerzaak zoals hierboven gezegd.

Laat het volgende eens nagaan:
- Is de harde schijf inderdaad vervangen? Moet op zich te zien zijn aan de productiedatum die erop staat, maar is ook uitleesbaar door SMART data uit te lezen (aantal starts/stops en werkuren).
- Test de harde schijf eens buiten de computer, bijvoorbeeld aan een USB-IDE/SATA controller, op fouten.
- Test de harde schijf nog eens maar dan in de computer als bij test buiten de computer geen fouten gevonden werden. Als er dan fouten gevonden worden dan is het of de controller op het moederboard of het kabeltje tussen moederboard en harde schijf.
- Doe een uitgebreide geheugentest met memtest86+, zie www.memtest.org. Je kunt een kleine ISO file downloaden en die op CD branden (niet als bestand maar als een image) en daarmee opstarten. Dan gaat hij vanzelf het geheugen testen. Laat dit een nachtje ofzo draaien en als je dan een aantal foutloze runs hebt dan kun je er wel vanuit gaan dat het geheugen ok is. Als er wel fouten gevonden worden kun je als je meerdere geheugenmodules hebt er 1 uithalen en daarna nog eens testen, tot hij geen fouten meer geeft. Dan weet je dat de verwijderde module vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 21:35:
Vergeet niet dat hij geen garantie heeft, er naar laten kijken kost dus geld. Weinig winkels doen dat gratis.
Dus je steekt er steeds meer geld in en uiteindelijk is het te laat en moet je wel een nieuwe kopen.
Alle tests en vervangingen/reparaties zijn na de eerste reparatie gratis geweest :)

Hij is nu bij de computerzaak. Als hij weer terug is en hij geeft weer een blauw scherm, heeft een vriend van mij al aangeboden er uitgebreid naar te kijken. Jullie iig bedankt voor de tips en trics, daar kan ik zelfs wel wat mee!
Pagina: 1