Pleomax HDD behuizing (IDE) - lijkt niet te werken?

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik heb een drietal harde schijven uit een oude computer (Linux-filesystem). Omdat ik geen vaste computer meer heb, maar nog wel data van de schijven nodig heb, dacht ik met een Pleomax behuizing (harde schijf erin, aansluiten op IDE en power, en uitgaande USB naar Macbook) de oplossing gevonden te hebben. Maar:
- 160GB HDD wordt gloeiend heet bij de stroomaansluiting (al na enkele seconden), en geeft verder geen teken van leven
- 80GB HDD geeft geen teken van leven
- 40GB HDD geeft ook geen teken van leven

3 HDD's kapot (hebben altijd gewerkt) lijkt me wat teveel van het goede, dus de Pleomax al omgeruild in de winkel. Echter: exact hetzelfde probleem.

Ik weet niet wat je zou moeten horen/zien bij zo'n oplossing, maar ik vermoed op zijn minst een draaiende harde schijf.

Ofwel: 3 HDD's kapot is onwaarschijnlijk, maar 2 behuizingen ook... Zie ik iets over het hoofd?

(Overigens heb ik de HDD's nog niet op een andere manier in een computer proberen te stoppen om te kijken wat er dan gebeurt.)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vreemd en lichtelijk verontrustend. Maar het is met al dit soort zaken eigenlijk altijd een proces van eliminatie. Die twee behuizingen waren toch van hetzelfde merk/type. Stap 1 lijkt me daarom toch om de schijven maar eens aan te sluiten op een voedingsconnectortje van een gewone computervoeding. Eerst maar even zonder ze aan een controller te hangen en daarna met voor het (onwaarschijnlijke) geval dat ze een spin-up commando nodig hebben van de controller om te gaan draaien. Als ze dan ook niet gaan draaien vrees ik dat ze, wellicht door die Pleomax(?), defect zijn geraakt.

P.S. Heb je gecheckt of de voeding van die Pleomax wel geschikt was voor 220 Volt?

8)

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-03-2009 21:24 ]

Verwijderd

Zie je de schijven verder niet als je ze via de Pleomax in je USB aansluit ??? Als dat zo is heb je hetzelfde probleem als wat ik had.

Mijn schijf was ook niks mee te doen en niet te zien.

Oplossing : Je schijf als Master jumperen en tadaa, een extra schijf :)

Dat werkte tenminste bij mij, hoop voor je dat het zo simpel is.