Ik heb een tijdje geleden een mooi nieuw systeem aangeschaft, een CM 690 kast met een Ass P5Q Pro en een Q8200. Na een tijdje de boxed koeler erop te hebben besloot ik een nieuwe van iemand over te kopen, een OCZ vendetta 2. Ik kreeg hem er niet op (vermoed dat 1 van de pinnetjes het niet doet) dus besloot vandaag een Cooler Master Hyper TX2 te installeren. Duurde ook even voordat ik hem erop had, maar de temperaturen zijn ook een stuk mooier -- core 1 48C idle, en rond de 58 op load, met een verschil van ongeveer 8 graden van core 1 naar core 4 -- dus besloot ik een kleine overclock te wagen.
Ik OC met AI Booster, dat standaard meegeleverd zit bij de P5Q Pro, zodat ik niet elke keer hoef te rebooten. de core frequency naar 350 (standaard rond de 330) zetten ging prima, stresstest gedaan etc, misschien 1 graad warmer -- maar bij de 360 ging het mis, nog voor ik de stresstest kon doen kreeg ik een BSOD. Ik vermoed door het random moment dat het aan het voltage ligt...
Hoe moet ik nu verder gaan? Huidige voltage van de cpu is 1.1200 en afentoe 1.1280 als ik AI Suite mag geloven.
Salomon.
PS: Q8200 loopt standaard op 2.33 GHZ met een multiplier van 7, wat gelijk ook de hoogste is.
PS2: onder load op 2.45 GHz gaat het voltage naar 1.1920 volgens AI Suite.
Ik OC met AI Booster, dat standaard meegeleverd zit bij de P5Q Pro, zodat ik niet elke keer hoef te rebooten. de core frequency naar 350 (standaard rond de 330) zetten ging prima, stresstest gedaan etc, misschien 1 graad warmer -- maar bij de 360 ging het mis, nog voor ik de stresstest kon doen kreeg ik een BSOD. Ik vermoed door het random moment dat het aan het voltage ligt...
Hoe moet ik nu verder gaan? Huidige voltage van de cpu is 1.1200 en afentoe 1.1280 als ik AI Suite mag geloven.
Salomon.
PS: Q8200 loopt standaard op 2.33 GHZ met een multiplier van 7, wat gelijk ook de hoogste is.
PS2: onder load op 2.45 GHz gaat het voltage naar 1.1920 volgens AI Suite.
[ Voor 3% gewijzigd door Salomon op 14-03-2009 19:20 ]