Toon posts:

[MySQL] dagelijkse tabel replicatie om load te verlagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om een logfile tevens te gaan loggen in een MySQL database omdat dit wat flexibeler werkt met de dataverwerking hiervan.

Omdat ik per dag iets met de data uit de MySQL log database wil gaan doen en hier echt redelijk wat records in kunnen zitten, 10.000-en to 100.000-en per dag extra, dacht ik eraan om de data te repliceren naar een extra tabel per dag, deze te querien en daarna voor de "vorige" dag weer leeg te gooien en dit per dag zo te doen.

Vullen -> leeg -> vullen -> leeg... etc.

Aangezien mijn applicatie echt maar naar 1 tabel kan schrijven moet ik data gaan repliceren naar de extra tabel, de vraag is alleen hoe.

UIteraard kan ik gebruik maken van een trigger alleen hier kan ik voor replicatie weinig info over vinden. Veel mensen willen juist met deze trigger duplicates tegen gaan blijkt.

Ik wil dus eigenlijk een volle duplicaat hebben van mijn tabel alleen zou het handig zijn als hier een "globale" trigger voor bestond in plaats van per row.

Uiteraard kan ik wel filteren met die trigger op welke data ik nodig heb op te querien... de vraag is alleen of dit echt noodzakelijk is en ik gewoon mijn hele tabel wil kunnen gebruiken alleen dan per dag waarna ik hem weer leeg gooi.

Dus de vraag is eigenlijk... kan ik een globale tabel -> tabel trigger maken welke gewoon domweg op een insert repliceert ? Er worden alleen maar inputs gedaan op de tabel overigens.