PC hangt na bootscherm XP

Pagina: 1
Acties:

• smalltowncynic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08-2025
Goedemiddag allen,

Ik heb vorige week twee nieuwe pc's gebouwd. Ze zijn identiek, en hebben ook een identiek probleem. Ik krijg het bootscherm van Windows XP te zien (met het balkje) en na dit scherm blijft de pc "hangen". Er is geen HDD activiteit, maar de videokaart werkt. Het scherm gaat niet uit, ik zie dat de pixels de kleur zwart geven, dus met de videokaart en monitor is niets mis (denk ik.) Als ik later bij een reset kies voor "laatst bekende goede instellingen": niets aan het handje en de pc start gewoon normaal door naar de desktop. Ook werkt Veilige Modus zoals het hoort.

Het gaat om twee gloednieuwe PC's, waar ik XP SP3 op heb gezet. Een verse install van XP werkt, maar na het installeren van verschillende programma's/drivers wil die het niet meer doen.

De specs:

- Asus Moederbord (type weet ik zo even niet maar ik kan daar vrij makkelijk achter komen mocht dit gewenst zijn)
- AMD 2 x 2600 processor (type ook niet meteen bekend maar is wel op te zoeken)
- 2 identieke DDR2 RAM stripjes van Kingston (2x 1024 MB, uit 1 pakket)
- GeForce 9400 GT
- Samsung 750 GB hdd
- Samsung DVD-brander.

Het installeren is als volgt gegaan:

- WinXP SP3 met 2 partities: 1 van 50 GB voor XP en een andere voor "de rest".
- Drivers van het Mobo (Alleen de essentiele; LAN kaart en geluid)
- Driver Videokaart
- Driver printer
- Pinnacle Studio 11 (videobewerkingsprogramma)

Ik gok dat het fout ging na de drivers van de videokaart maar ik snap niet helemaal waarom dan de laatst bekende goede instellingen wel werkt (of laadt de pc de driver dan niet????).

Hartelijk bedankt alvast voor de reactie en hopelijk mogelijke oplossingen.

Met vriendelijke groet,

Wouter Maas.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 13:30
Volgens mij heb je hetzelfde probleem als mij.
Bij mij werkt het ook niet meer na de installatie van de videokaart drivers..

Mijn topic: PC start niet na installatie videokaart dirvers