2 pc's zelfde netwerk zelfde werkgroep vinden elkaar niet.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 16:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een laptop en een pc staan. Beide zijn ze op het dezelfde netwerk aangesloten. De laptop is draadloos verbonden met de Live Box en de PC is verbonden via een hub die aan de livebox hangt. Beide system komen op de pagina van de livebox als 192.168.1.1 in tik. Ook hebben beide systemen internet.

Nu wil op mijn pc bestanden delen voor mijn laptop (en andersom) maar de 2 systemen vinden elkaar niet. Beide zijn ze op de werkgroep "MSHOME" en elk systeem heeft een andere naam.

Ik kan op mijn laptop wel de gedeelde mappen van een huisgenoot boven zien die (volgens mij) met een LAN kabel is verbonden. Beide systemen hebben een aantal mappen gedeeld en alle virusscanners/firewalls staan uit maar nog steeds kunnen ze elkaar niet vinden.

Als ik op mijn PC kijk bij netwerkverbindingen staat daar alleen maar een Himachi verbinding en geen netwerkkabel, erg komt ook geen pop-up oid als ik de kabel er uithaal, dus misschien is het een driver probleem met de netwerkkaart.

Of misschien zie ik wat over het hoofd of iets anders....

//edit. Als ik nu "zoeken naar computers in werkgroep" krijg ik de foutmelding dat die niet toegankelijk is of ik geen machtiging heb....

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 14-03-2009 17:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Wat meestal werkt is even de 'Netwerk setup' te doen onder XP.

Volg deze tutorial van Microsoft eens (voor beide PC's), op de een of andere manier werkt het daarna pas.
Heb nog niet echt uitgezocht waarom, maar voor mij werkt dit altijd.

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/setup/homenet.mspx

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 16:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Mjah had ik ook al gedraaid. Net heb ik Vista op de pc geinstalled en meteen kon ik op de laptop en andersom. Dus het probleem is wel opgelost.

Maar als iemand mij nog kan vertellen hoe ik een schijf kan sharen en beveiligen (alleen voor me laptop toegankelijk maken of met een password) zou dat ook mooi zijn. Kon er in Vista niets over vinden.

//edit. Okay, nu kan ik dus wel van me PC naar me laptop maar nog niet andersom...

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 14-03-2009 22:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps